Skocz do zawartości
mixxer2

Sterownik NPN NC podłączenie do przekaźnika.

Pomocna odpowiedź

Witam,
od jakiegoś czasu mam piec na ekogroszek i przeładowanie zasobnika z węglem powodowało zerwanie klinów w ślimacznicy podającej. Dlatego postanowiłem zamontować tam czujnik który po zapełnieniu  zasobnika będzie przerywał prace ślimacznicy. W tym zakupiłem czujnik NPN NC i przekaźnik wszystko podpięte pod 12 V jak na schemacie. Jednak nie jestem elektrykiem i nie wiem czy to będzie funkcjonować. Schemat załączam w zdjęciu. Zastanawiają mnie różne natężenia prądu podawane na przekaźnik. Czujnik podaje 300mA, zasilacz 3A. Czy tak może być czy może wstawić jakiś rezystor i czy podany schemat ma wgl szanse zadziałać ?

sterownik.jpg

Pokaż czujnik. Czy nie potrzebuje kalibracji/sterowania?

Spokojnie - zasilacz może dać 3A ale nie musi - prąd jest zależny od obciążenia. To jest tak jakbyś potrafił podnieść 50 kilo cementu - ale przecież ziarnko groszku też podniesiesz.

Zresztą czujnik potrafi podać 300 mA, a przekaźnik pobiera dziesięć razy mniej.

Żadne rezystory nie są potrzebne, moim zdaniem powinno zadziałać (zaznaczam: moim zdaniem, nie mam takiego pieca więc autorytatywnie się nie chcę wypowiadać).

• Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1