Skocz do zawartości
Komentator

Arduflexboy - miniaturowa, elastyczna konsola do gier DIY

Pomocna odpowiedź

Arduflexboy - miniaturowa, elastyczna konsola do gier DIY

Lubicie 8-bitowe gry retro, ale macie już dość zwykłych konsol DIY? Oto projekt, którego celem było stworzenie elastycznej wersji takiej konsoli! Arduflexboy to w pełni funkcjonalne urządzenie, które praktycznie całe (poza wyświetlaczem) jest elastyczne. Wszystko za sprawą bardzo cienkiego materiału, z którego wykonano PCB.

UWAGA, to tylko wstęp! Dalsza część artykułu dostępna jest na blogu.

Przeczytaj całość »

Poniżej znajdują się komentarze powiązane z tym wpisem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że ciągle ta sama atmega328 z tym samym wyświetlaczem oled i te same gry, które ktoś napisał na Arduboy 5 lat temu. Chętnie zobaczyłbym jakąkolwiek innowację, zamiast używania tych samych trzech komponentów z tym samym kodem tylko w różnych obudowach.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pewnie, że to powielenie jednego, oklepanego projektu - jednak chyba w tym wypadku jest coś "innowacyjnego". Autor chciał wykonać jakiś elastyczny projekt - padło na Arduboy'a. Tutaj raczej kluczowe było wykonanie czegoś elastycznego, a nie sam fakt budowy konsoli. Nie każdy ma takie umiejętności, aby od zera zbudować własną konsolę i jeszcze napisać/zmigrować gry 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@deshipu w opisie jest napisane: "Sercem urządzenia jest popularny mikrokontroler Atmega32U4.". Tak samo w drugim źródle.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Mechano a to zwracam honor, rzeczywiście innowacja

@Treker nie mam nic przeciwko powielaniu istniejących projektów — sam staram się tak projektować, żeby się moje konstrukcje dało łatwo powielić i cieszę się, kiedy ktoś to zrobi. Tylko jak sam zauważyłeś, napisanie nowej gry na arduboya wymaga więcej pracy i umiejętności, niż przeniesienie jego schematu na nowy rodzaj płytki drukowanej. Boli mnie, że to drugie jest świętowane jak pierwszy krok człowieka na księżycu, a to pierwsze przechodzi w zasadzie bez żadnego echa, ot po prostu jeszcze jedna gra. A czasem naprawdę są to osiągnięcia.

Weź na przykład ten projekt: https://next-hack.com/index.php/2019/04/07/lets-build-an-handheld-platform-game-with-a-cortex-m0-microcontroller/

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ech... coraz bardziej mnie korci żeby przerobić mojego Kazika np. na ATtiny :) Ciekawe, czy to też będzie okazja do świętowania...

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@ethanak generalnie są dwie drogi, albo można próbować zrobić to samo z mniejszymi zasobami (tak jak sugerujesz), albo można z tymi samymi zasobami (albo większymi) zrobić coś lepszego. Obie są trudne i pozwalają na naukę, ale uczysz się innych rzeczy: albo optymalizacji, albo tworzenia bardziej zaawansowanych gier. Ta druga droga ma znacznie szersze horyzonty, choć jest trudniejsza, bo trzeba samemu decydować w którym kierunku się udać. Niestety, w którąkolwiek stronę się nie pójdzie, to i tak nie mamy szans na konkurowanie z profesjonalnymi lub nawet pół-profesjonalnymi studiami robiącymi gry, ani z komercyjnymi platformami do nich, ani z tanimi chińskimi "100 000 gier w jednej".

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »

×