Skocz do zawartości

Uszkodzony amperomierz?


TomekBartosz

Pomocna odpowiedź

Hej wykonuje kurs FORBOT elektronika podstawy cześć 3 (prawa Ohma)

wykonuje na plytce elektrycznej układ pokazany w pierwszym ćwiczeniu (bateria 9V, rezystor 10kOhm)

chciałem zmierzyć natężenie (A) wgłd. podłączając wszystko jak w schemacie. I tutaj miernik pokazuje mi jakieś głupoty:

Na zakresie 20mA pokazuje mi 1 (bez przecinków itp po prostu jeden) a wdłg kursu powinien pokazać 0,9mA

na zakresie 2000mikro (jedno ustawienie wyżej) pokazuje mi 999/998 

 

Wybaczcie może to glupie pytanie ale jestem totalnie zielony a chciałem sie nauczyć, pozdrawiam. Miernik mam dokładnie taki sam jak pokazany w kursach

Dodam że zmierzyłem opor rezystora i zgadza sie wartość z tą opisaną kreskami (10kOhm) i bateria posiada 9,7V (dostarczona razem z zestawem do kursu)

CZy muszę kupić nowy miernik czy może wykonuje jakiś błąd związany z pomiarem ?  

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

A co się stanie, jeśli czerwony kabelek (+) z baterii podłączysz tam gdzie powinien być podłączony (tzn. do dziurki oznaczonej "+")? Bo na razie jeden koniec rezystora wisi w powietrzu...

Link do komentarza
Share on other sites

Może spróbuj połączyć multimetr tak jak na rysunkach z kursu. Jedną sondę przytknij do nóżki rezystora, drugą do rozizolowanej części kabelka baterii. Sondy miernika mogą słabo dotykać blaszek w płytce stykowej w sposób jaki jest na zdjęciu.

Link do komentarza
Share on other sites