Skocz do zawartości
Szanowny

Silniki bezszczotkowe - dobór akumulatora dla drona

Pomocna odpowiedź

Cześć! Jestem tu nowy dlatego witam wszystkich. Dopiero zaczynam budowac drona i chciałbym dodać pojemny akumulator. Silnik który planuję użyć ma ciąg 830g. Jak na tej podstawie mogę obilczyć ile dron będzie mógł unieść?

Wybrany silnik: Silnik XXD A2212 1400KV 2-3S

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pokaż schemat.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie mam. dopiero zaczynam dobierać części.

Dlatego pytam. 😄

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Rozpisz sobie co będziesz potrzebować i ile będzie to warzyć. Jakie masz doświadczenie w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Zanim cokolwiek kupisz, musisz bardzo dużo poczytać. Bez tego jest szansa, że każda wydana złotówka będzie wyrzuconym pieniądzem. Zacznij od kilku poradników (budowa drona, akumulatory LiPol itp) np. tutaj:

https://abc-rc.pl/Baza-Wiedzy-Modelarstwo-i-Elektronika-ccms-pol-43.html

EDIT: Jeśli nie chodzi o robienie piwa, to ważyć, litości...

Edytowano przez marek1707
  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Przed tym jak zacząłem myśleć o budowie drona przeczytałem naprawdę sporo na ich temat.

Czy znając ciąg można obliczyć moment obrotowy?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Takich silników nie opłaca się stosować do wielowirnikowca, na litość boską, niech wszyscy znający się na temacie i ci, którzy się nie znają przestaną używać słowa dron mówiąc czy pisząc o wielowinikowcu. Te silniki mają śmigło osadzane na specjalnym uchwycie a nie bezpośrednio na silniku. Oddala to śmigło od silnika co zwiększa potencjalne wibracje i zwiększa szansę uszkodzenia silnika przy lądowaniu na kreta 😀. Ten silnik jest stosowany do modeli samolotów płatowych, czyli ze skrzydłami.

Jeśli już się uprzesz to oczywiście możesz go użyć, ale ten silnik wymusza użycie śmigła 8045, to śmigło jest dość duże. Wymusza to ramę o dużej szerokości ramion.

Co do reszty, ciąg maksymalny dla śmigła 8x4 to maksimum 832g. Przy czterech silnikach ciąg maksymalny to 3,3kg. Przyjęło się, że wielowirnikowiec powinien wznieść się w powietrze przy ciągu z przedziału 1/3 do 2/3 maksymalnego. To jest taka optymalna wielkość, oczywiście im mniejszy ciąg potrzebny do wzniesienia tym lepiej. Tak więc Twój kopter razem z akumulatorem nie powinien ważyć więcej niż 1-2kg. Im mniej tym lepiej. To tyle na ten temat.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Sabre, cechy tego silnika które wymieniłeś rzeczywiście predystynują go do samolotu: mała średnica więc mieści się w kadłub, konieczność użycia głowicy zaciskanej na ośkę itp, ale przecież nie dyskwalifikują go do dro... tego.. jak mu tam.. wielowirni.. kopterka. Reczywiście długa oś i duża odległość masy śmigła od łożysk i punktu podparcia dają większe drgania - szczególnie przy użyciu tanich śmigieł "samolotowych". Moje pierwsze dr.. ups, no wiesz, latały właśnie na takich , bo wtedy innych silników po prostu nie było. Dziś można wybrać na pewno lepiej, ale jeśli Kolega pisze, że coś już czytał i ma pojęcie o wyobrażeniu 🙂 to z jakiegoś powodu ten silnik wybrał. Może zapytajmy więc dlaczego akurat ten? 100% ceny? Jak w przetargu na szybkie pociągi dalekobieżne? Trzeba też pamiętać, że ciąg maksymalny to parametr raczej teoretyczny w tego rodzaju sprzęcie. Silnik za 30 złotych po 15 sekundach takiego obciążenia wypuści dym a i śmigła powinny być porządne. Pomarańczowe chucherka wpadają we flatter, zrywają strugi albo po prostu się rozpadają. Nic za darmo. W czasie normalnej eksploatacji liczyłbym dla takiej taniochy max. 2/3 tego więc celowałbym raczej w ten 1kg masy startowej. Z resztą w tego typu lataczach wszystko jest ze sobą powiązane. Więcej masy to więcej prądu, większy akumulator, który więcej waży a jego cena rośnie nieproporcjonalnie.. Nie bez powodu typową wielkością są ramy 250 i ew. trochę mniejsze, bo daje się je napędzać akumulatorami ok. 1300-1500mAh kosztującymi jeszcze sensowne pieniądze. A przecież nie kupuje się nigdy jednej sztuki, bo co to za przyjemność wyjść na pole na 8 minut? Może jeszcze takie pytanie na koniec: a do czego ten dr.. hm, kopterek ma być? Do nauki początków pilotażu? Do akrobacji? Do wyścigów? Do noszenia paczek? Do fotografii? Bo jakiś jest sens pytania o udźwig chyba jest? Szanowny, oprócz podniecania się ciągiem patrz przy okazji na prądy jakie do uzyskania tego potrzebujesz i porównuj to z pojemnościami (i cenami) akumulatorów LiPol. Od razu mina rzednie, prawda?

  • Lubię! 2

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...