Skocz do zawartości
Treker

Pochwal się nad czym właśnie pracujesz! Wspólny mini-worklog

Pomocna odpowiedź

13 godzin temu, Gieneq napisał:

Jestem ciekaw jak to działa w praktyce i najpewniej będę to niedługo testował.

Wolę chyba na sztywno wpisane do mapy gps niż zdać się na widzi-mi-się jakiegoś androida ;p

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Treker napisał:

@DamianSob witam na forum, świetny projekt!

Z tym świetny to bym nie przesadzał, rozumiem, że wiele można napisać w programie ale jak na razie to tylko demo możliwości wyświetlacza i nic innego, @DamianSob  tak wiem jestem szczery do bólu. Do tego brak jakiegokolwiek sprzętowego niwelowania drgania styków przycisków. Tam na każdym switchu powinien być filtr RC bo Arduino cudów samo nie zrobi. I jak już mam oceniać do końca to umiejscowienie tych potencjometrów jest bardzo ale to bardzo nieergonomiczne. Wiem bo sam już dawno temu zrobiłem radio na NRF24l01 z wyświetlaczem lcd od nokii 3310.

 

  • Nie zgadzam się! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Sabre 

Fajnie, że zająłeś jakieś stanowisko dotyczące mojej skromnej osoby, a właściwie mojego projektu. To, że jesteś szczery to bardzo dobrze, bo mama jest od chwalenia bez względu na wszystko. Aczkolwiek totalnie nie rozumiem jaki jest przekaz Twojej wypowiedzi, wskazałeś jakąś jedną wadę pilota, uznałeś ze to demo wyświetlacza wyłącznie(gdzie to w pełni działający oraz funkcjonalny kontroler). Albo mówisz o ergonomii powołując się na swój kontroler, gdzie bez urazy ale stopień skomplikowania jest żaden w stosunku do mojego pilota. Ogólnie rzecz ujmując jest to pewien rodzaj krytyki, ale na pewno nie konstruktywnej, a szkoda bo chętnie bym się czegoś nauczył.

  • Lubię! 2

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@DamianSob to jeszcze raz. Nie masz w ogóle filtrów RC przy każdym switchu. Jak klikniesz raz to drgania styków spowodują, że Twój kontroler prześle kilkanaście zmian stanu przycisku a nie jedną zmianę. Do tego gałki potencjometrów przeszkadzają w trzymaniu i obsłudze joysticków, żadne komercyjne czy DIY radio nie ma tak umiejscowionym potencjometrów poza Twoim. A ten wyświetlacz jest ok, ale może nie do takiego celu, wyświetla statyczne obrazki jak ramka na zdjęcia, wybacz, ale takie jest moje zdanie. Dlaczego nie wyświetlasz na wyświetlaczu dynamicznie zmieniających się danych? Nie możesz, bo on wyświetla tylko gotowe grafiki, które przechowuje w pamięci.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@DamianSob nie przejmuj się, ja nadal uważam, że to świetny projekt, a już szczególnie biorąc pod uwagę to, że są to Twoje początki z konstrukcjami tego typu 😉

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Sabre Może na filmie nie uwypukliłem tego, ale wszystkie dane są jak najbardziej dynamiczne typu temperatura, poziom naladowania czy odleglosc. Jedynie niektóre z nich były pozbawione wskazań ze względu na brak odpowiedniego odbiornika.

 

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@DamianSob momencik bo z tego co wiem to takie rzeczy czyli suwaki ze zmieniającą się wartością robi się właśnie w aplikacji od wyświetlacza i nie ma to nic wspólnego z przekazywaniem w czasie rzeczywistym danych z arduino na wyświetlacz. Wyświetlacz ma zapamiętane grafiki i informację co ma zrobić gdy klikniesz na wybranym obszarze wyświetlacza, który przechowuje tylko statyczne obrazy.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@DamianSob już rozumiem... @Sabre uważa, że ten typ wyświetlacza nie pozwala na wyświetlanie na nim danych z Arduino np. pomiarów z ADC (tylko na podmienienia wcześniej zaprogramowanych bitmap). To jak to w końcu jest? Możesz wyświetlić wskazania joysticków na tym wyświetlaczu "na żywo"?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Treker oczywiście, ze mogę. Są tam jak najbardziej tez grafiki na sztywno przypięte, ale na każdej z nich można wrzucić takie okienko, które czyta wartości z arduino. Najlepszym przykładem jest poziom naładowania pilota, była to jak najbardziej realna wartość przeczytana z analoga. 

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Sabre, zły dzień? Debouncing przecież da się zrobić softowo równie dobrze a sterowników do ekranu są setki, nie wiem skąd zakładasz co ten może. No i po co ta niekonstruktywna negatywność wobec nowego członka forum? To nie elektroda.

  • Lubię! 2

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.11.2019 o 13:38, Chumanista napisał:

@Sabre, zły dzień? Debouncing przecież da się zrobić softowo równie dobrze a sterowników do ekranu są setki, nie wiem skąd zakładasz co ten może. No i po co ta niekonstruktywna negatywność wobec nowego członka forum? To nie elektroda.

Tylko po co, na tym traci się tylko czas. Problem rozwiązuje się sam gdy użyje się 2 rezystorów i kondensatora.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.11.2019 o 19:16, Sabre napisał:

Tam na każdym switchu powinien być filtr RC bo Arduino cudów samo nie zrobi.

A teraz:

6 minut temu, Sabre napisał:

Tylko po co, na tym traci się tylko czas

Wyjaśnij dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dlatego, że na tym polega funkcja niwelująca drgania. Polega na ponownym sprawdzeniu stanu pina po jakimś czasie. A nie jestem przekonany, że w Arduino w tym czasie jest możliwość robienia czegokolwiek innego.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Sabre napisał:

A nie jestem przekonany, że w Arduino w tym czasie jest możliwość robienia czegokolwiek innego.

Oczywiście że jest. Nawet łatwiej niż w "surowym" C bo jest wbudowany licznik millis() który można wykorzystać. Jeżeli chce się sprawdzać stan włącznika co określony czas to na Arduino nie będzie liczącej się różnicy pomiędzy rozwiązaniem sprzętowym a programowym. Jeżeli chce się reagować na zmiany stanu to będzie ale dość niewielka w większości przypadków.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Sabre napisał:

Dlatego, że na tym polega funkcja niwelująca drgania. Polega na ponownym sprawdzeniu stanu pina po jakimś czasie

Bzdura.

Debouncing polega na nie sprawdzaniu stanu pina przez jakiś czas.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...