Skocz do zawartości
BlatonPrizm

Napęd do pojazdu - silnik z wkrętaki

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

Jestem w trakcie budowy pojazdu z napędem na cztery koła. Planuje wykorzystać silniki od wkrętarki Makity. Posiadam jeden taki silnik, zmierzyłem jego prędkość obrotową przy 12V (za pomocą tachometru zrobionego na Arduino i czujniku odbiciowym), wyszło mi że ma około 14000RPM w stanie jałowym (bez obciążenia). W pojeździe planuje zastosować 200mm koło.

Prędkość obrotowa silnika pod obciążeniem wału spada, ale i tak muszę zastosować przekładnie żeby zredukować prędkość  silnika. Z góry piszę że wiem że prędkość silnika można sterować za pomocą sygnału PWM i planuje także to zastosować.

Szukam więc sposobu na zredukowanie prędkości silnika. Mój budżet to około 50pln na przekładnie, wiec przekazania od wkrętaki niestety odpada.

Pierwotnie planowałem wykorzystać przekładnie pasowe na paskach i zębatkach GT2. Żeby pojazd jechał z prędkością maksymalną około 10km/h (wiem jest to dużo) koło powinno się obracać z prędkością około 300RPM. Przyjmując że prędkość silnika spadnie o połowę czyli do 7000RPM to przekładnia powinna mieć przełożenie 1:23. Jedno stopniowa przekładnia o takiej redukcji musiała by mieć małą zębatkę z 20 zębami i dużą z 460 zębami. Inną opcją jest zastosowanie przekładni wielostopniowej np. 3x 1:3 = 1:27, stosując zębatki z 20 i 60 zębaki, ale taka przekładnia zajmuje stosunkowo dużo miejsca.
Znalazłem także na Allegro przekładnie od szlifierki kątowej, ale ma ona małe przełożenie.

Żeby w ogóle wiedzieć jakiej przekładni szukać muszę znać  podstawową informacje: jaka jest charakterystyka obciążeniowa silnika, albo jakiego spadku prędkości mogę się spodziewać?

Może ktoś kiedyś też się borykał z podobnym problemem i ma jakieś doświadczenie?

Ma ktoś pomysł na stosunkowo małą przekładnie o przełożeniu około 1:30 i wysokiej wytrzymałości (mam na myśli że druk 3d i plastikowe zębatki odpadają)?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

(nie wiedziałem w jakiej kategorii umieścić temat, w napędy czy mechanika, wydaje mi się że dotyczy on bardziej napędu, wiec umieściłem go tutaj)

Edytowano przez BlatonPrizm

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Skoro potrzebujesz zwartej, jednostopniowej przekładni o dużym przełożeniu, to zainteresuj się  ślimakowymi. Powinieneś zmieścić się w założonej kwocie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

W tej cenie to chyba zamiast nowych lepiej poszukać używanych wkrętarek i wyciągnąć silnik z fabryczną przekładnią. Wtedy masz na wyjściu, zależnie od biegu, kilkaset do ~1500rpm. Takie wkrętarki akumulatorowe są raczej kopiowane każdy od każdego więc nawet różnych firm powinny mniej więcej pasować do siebie obrotami.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Miałeś wkrętarkę, więc powinieneś mieć też planetarkę z wkrętarki.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...