Skocz do zawartości
BaxterJR

Zasilanie Arduino

Pomocna odpowiedź

Witam Wszystkich

Jestem początkującym seniorem z pasją robimy z uczniami kursy Arduino cz1 i elektronika cz1.

Mamy problem z zasilaniem 

Czy możemy podłączyć zasilacz 12V 1.2A i jednocześnie  USB. Na schemacie linia VIN jeśli jest więcej niż 6.6V to bierze z zasilacza nie z USB i wtedy podaję na LM7805 i wyjście dopiero na Arduino? A  wszystko po to by wykorzystać servo dołączone do zestawu lub w przyszłości silniczek. W kursie jest bateria 9V ale nie ma w sklepie wtyków z klipem na baterie 2.5mm stąd  zasilacz.

• Lubię! 1

Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienie. Teraz przerabiamy Kurs Arduino poziom 1 i elektroniki poziom pierwszy . Mamy w  myślach sterowanie ramieniem robota typu Velleman KSR10 zakupionego w zeszłym roku i trochę zabawy za sterowaniem z arduino i jakiś światłolub. Dziękuję jeszcze raz.

1 godzinę temu, BaxterJR napisał:

W kursie jest bateria 9V ale nie ma w sklepie wtyków z klipem na baterie 2.5mm stąd  zasilacz.

Taki kabelek dostępny jest w wersji kursu Arduino poziom 1, nie otrzymał Pan w zestawie? Jeżeli kupił Pan zestaw do poziomu 2 to tam go nie ma, bo w domyśle ktoś ma z części pierwszej.

Co prawda jeżeli klip (kijanka) nie ma złącza koncentrycznego to można dalej wpiąć to w listwę z goldpinami. Pin oznaczony Vin różni się od tego 2,5mm tylko tym, że nie ma diody zabezpieczającej przed odwrotnym podłączeniem. Więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podłączyć złącze goldpinami.

(edytowany)