Skocz do zawartości

Samochod RC, L293D problem


K0Z4K

Pomocna odpowiedź

To serwo wspomniane przez mnie w kontekście układu sterowania kierunkiem, to był tylko przykład rozbudowy pokazujący że przyjęcie uznanego standardu (tutaj: typowy sygnał "modelarski" 1-2ms) ma pewne zalety, choćby ułatwia późniejsze rozbudowy bo jest wiele gotowych modułów "konsumujących" taki sygnał. Serwomechanizm zwykle daje dużo większe możliwości niż silniczek DC z jakąś przekładnią, być może sprzęgłem i sprężynami powrotnymi (to rozwiązanie budżetowe z poprzedniej epoki, stosowane juz chyba tylko w najtańszych zabawkach RC), bo choćby bardzo trudno zrobić w takiej mechanice sterowanie proporcjonalne (czyli różne i dobrze kontrolowane promienie skrętu), ale to tylko propozycja. Założyłem, że kompletnie rozwaliłeś to podwozie i robisz wszystkie napędy od zera, ale jeśli nie, to pozostanie przy już działającej mechanice jest jak najbardziej na miejscu. Lepsze jest wrogiem dobrego więc jasne, że zostawiasz oba silniki jak są, a dwukanałowy, gotowy mostek będzie dla nich w sam raz 🙂 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.