Skocz do zawartości
ryra91

Sterowniki Arduino Uno (kod: 10)

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

zakupiłem cały zestaw do kursu podstawowego. 

Mam problem z zainstalowaniem sterowników. Może po kolei:

1) zainstalowałem Arduino 1.8.12 wraz ze wszystkimi opcjami (sterowniki etc.)

2) podczas połączenia przez USB na płytce zapalają się dwie diody - zielona (ON) oraz pomarańczowa (L) świecą bez przewy

3) windows sam nie zainstalował sterowników (próbowałem na windows 7, windows 10)

a) Windows 7 wykrywa port COM, 

b) windows 10 nie wykrywa portu, urządzenie jest wykryte jako USB,

4) próbowałem ręcznie przez menadżera urządzeń podać ze ścieżki (arduino/drivers) - niestety System Windows nie może zainstalować tego sterownika

5) próbowałem ręcznie podając dokładnie pliki, sterownik się instaluje ale końcowo i tak nie widać tego nr COM w programie - ostatecznie dostaje komunika w menadżerze urządzeń - "Nie można uruchomić tego urządzenia. (Kod 10)"

Próbowałem chyba wszystkich sposobów - wyłączałem obsługę certyfikatów (nic nie pomogło), ściągałem jakieś inne sterowniki (znalazłem rozwiązania na zagranicznych forach).

Czy wina leży po mojej stronie czy może być uszkodzona płytka?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@ryra91 witam na forum! Dziwna sprawa, raczej nie powinieneś mieć takiego problemu przy oryginalnym Arduino. Czy masz może pod ręką inny przewód, którym mógłbyś podłączyć testowo Arduino do komputera? Czy działasz na koncie administratora?

38 minut temu, ryra91 napisał:

zakupiłem cały zestaw do kursu podstawowego. 

Przy okazji zachęcam od razu do rejestracji zestawu (w środku znajdziesz ulotkę z kodem i instrukcją), dzięki temu od razu będziemy widzieli jaki masz zestaw, więc w przyszłości łatwiej będzie pomóc 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

@Treker Zrobione 😉

@Treker Przepraszam, nie przeczytałem początku Twojego posta... 😄

Próbowałem na dwóch różnych kablach (jeden na pewno działa - pracuje na nim drukarka). Wszystkie operacje robię jako admin.

 

Jeszcze jedno zauważyłem, czy to normalne, że kiedy dotykam palcami poszczególnych elementów płytki pomarańczowa dioda gaśnie?

Edytowano przez ryra91

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@ryra91 Możliwe że masz uszkodzony egzemplarz, wygląda że próbowałeś już wielu metod. Kiedyś miałem spory problem ze sterownikami to pomógł mi program, którego właśnie nie mogę znaleźć - wybierało się aktualny sterownik i podmieniało na inny z listy, ale jeżeli płytka nie działa na 2 różnych komputerach to obawiam się że jest uszkodzona.

12 godzin temu, ryra91 napisał:

Jeszcze jedno zauważyłem, czy to normalne, że kiedy dotykam palcami poszczególnych elementów płytki pomarańczowa dioda gaśnie?

Nie powinno się dotykać elektroniki palcami (choć z drugiej strony dotykanie pinów wtykając kabelki do Arduino nie jest aż tak mordercze dla AVRów). Zachowanie to jest jednak podejrzane - na starcie masz wgrany program, który po krótkim czasie od startu powinien włączyć LED 13 (pomarańczową) i nie powinna się wyłączyć, chyba że gmerasz coś przy ścieżce/przycisku/pinie reset to jest szansa, że Atmega się zresetuje i coś w ten sposób mignie.

Jak masz jeszcze jakiś komputer to może sprawdź z jeszcze jednym, jak nie ruszy to pozostaje reklamacja, bo chyba niestety faktycznie trafiłeś na uszkodzony element 😞 Napisz proszę na adres reklamacje@botland.com.pl, na pewno szybko uda się wymienić element na nowy.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Gieneq Spróbuję jeszcze raz na innym komputerze, wczoraj też napisałem na adres który wskazałeś. 

Widziałem podobny wątek na forum, niestety problem też nie został rozwiązany.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Napiszę dla kogoś kto by miał podobny problem.

Płytkę zareklamowałem (o wynikach reklamacji dam znać), kupiłem nową. 

Po podłączeniu od razu została wykryta, zatem winna była uszkodzona płytka.

Pozdrawiam
Rafał

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ok. to ja widzę że mamy ten sam problem. wczoraj doręczono mi zestaw i posiadam te same problemy co Ty. Wadliwa jakaś część serii produkcyjnej? Poczekam do poniedziałku i też jako reklamacja leci.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Maks07PL Ja napisałem maila z opisem problemu i zamówiełem od razu drugą płytkę (chce się pobawić przez weekend :D), dogadałem się, że jeśli ta wadliwa będzie uznaną reklamacją to zwrócą mi kasę. A co jest w niej wadliwe to Ci nie powiem bo nie wiem 🙂

Widzę, że dziś dostarła do nich - dam znać jak odpowiedzą.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

@Maks07PL 

Płytka musiała być uszkodzona. Reklamację uznano, zwrócili mi kasę (tak się wcześniej dogadywaliśmy mailowo).

Edytowano przez ryra91

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...