Skocz do zawartości

Jak zaprogramować w Arduino konkretny klawisz na klawiaturce X16 tack switch


bardgang

Pomocna odpowiedź

Nie "dopisać" a napisać program od początku.

Ogólnie: musisz wpisać kolejne znaki z klawiatur do jakiejś tablicy, i jeśli znajdzie się w niej określony napis wykonać jakąś czynność. Po drodze wylezie parę innych problemów ale od tego trzeba zacząć, a resztę problemów będziemy pomagać rozwiązywać w dalszej kolejności.

 

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Możesz podać więcej szczegułuw? Chodzi aby czynność wykonała się po napisaniu Znaków w określonej kolejności jeśli tak jest coś źle zrozumiałem. Czy mógłbyś opisać to dokładniej? 

Edytowano przez bardgang
Link do komentarza
Share on other sites

Wiesz co to tablica?

Jeśli tak, to po prostu kolejny znak ląduje w kolejnej komórce tablicy, a ty sprawdzasz czy już osiągnąłeś cel (np. w czterech pierwszych komórkach znaki 'd', 'u', 'z', 'y').

Jeśli nie... wybacz, ale najpierw zapoznaj się z kursem Arduino a potem zadawaj pytania. W drugą stronę to niespecjalnie działa.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

@Gieneq

 Wystarczyło że dokładnie o w tym miejscu kodu:

 if (k==0 &&klawisz1 == 'c') {   k++;  } else if (k==1 && klawisz1 == 'l') {   k++;   }else if (k==2 && klawisz1 == 'e') {   k++;   } else if (k==3 && klawisz1 == 'a') {  k=0;       lcd.clear(); lcd.print("users:/bardgang >");   } }   if(klawisz2){     Serial.print(klawisz2);       lcd.print(klawisz2);}             }

Dopisałem w pierwszym rzędzie znaki:

Zamiast (klawisz1) to (klawisz1, 2) 

Teraz arduino nie ignoruje znakuw z drugiej klawiatury!!!! 

Jestem bardzo szczęśliwy!!!! 

😀

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.