Skocz do zawarto┼Ťci

Nocna lampka z efektami WS2812B a Arduino UNO

Pomocna odpowied┼║

Hej! ­čśä

W┼éa┼Ťnie zaczynam swoj─ů przygod─Ö z Arduino, zafascynowa┼éy mnie jego mo┼╝liwo┼Ťci. Na ten moment zaczynam bawi─ç si─Ö kursem, wi─Öc jestem totalnym nowicjuszem, z elektronik─ů te┼╝ mia┼éem w ┼╝yciu bardzo ma┼éo styczno┼Ťci, wi─Öc baaardzo d┼éuga droga przede mn─ů ­čśť

Ale przejd┼║my do sedna. Mam na oku ten oto projekt po zako┼äczeniu kursu: https://majsterkowo.pl/nocna-lampka-z-efektami-ws2812b-hetm4n/. W komentarzach niestety przeczyta┼éem tak─ů informacj─Ö: "Autor kodu mia┼é pod rek─ů ten modu┼é, natomiast arduino za wolne i za malo pami─Öci". Pytanie jest proste - czy to prawda, ┼╝e nie da rady tego zrobi─ç na Arduino? ­čśĽ Posiadam Arduino UNO R3 z zestaw├│w do kursu, a ceny Teensy s─ů niestety dosy─ç wysokie. Co o tym my┼Ťlicie? ­čÖé

A tak przy okazji - jaki program dla nowicjusza do tworzenia schemat├│w? ­čśä

Oczywi┼Ťcie ┼╝e si─Ö da to zrobi─ç na Arduino UNO, co prawda ja pisa┼éem kod w Bascomie pod te diody, ale r├│wnie┼╝ na t─ů platform─Ö sprz─Ötow─ů. Co prawda rdze┼ä programu (timing do WS2812b) mam w asemblerze, ale wszystkie efekty ju┼╝ w Bascomie. W Arduino s─ů biblioteki mniej lub bardziej rozbudowane do sterowania tymi diodami wi─Öc tak na prawd─Ö musisz sam wymy┼Ťli─ç efekty.

• Lubi─Ö! 1

Czyli nie b─Ödzie problem├│w ze z┼éo┼╝eniem tego pod UNO? ­čśä Zmartwi┼éa mnie informacja, ┼╝e jest ono zbyt wolne i ma za ma┼éo pami─Öci ­čśť Co do efekt├│w, taki mia┼éem plan, aby sam sobie je ogarn─ů─ç, czysto dla nauki ­čśä

Ja bym nie by┼é takim optymist─ů - mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e po z┼éo┼╝eniu ca┼éo┼Ťci UNO jest naprawd─Ö za wolne i ma za ma┼éo pami─Öci (prawie 300 diod, to po┼éowa pami─Öci Arduino zaj─Öta na same diody, a gdzie miejsce na jakie┼Ť efekty?). Program z tego co widz─Ö w kodzie jest do┼Ť─ç rozbudowany i nie liczy┼ébym na jego uruchomienie na ma┼éym UNO.

Tak więc pozwolę sobie stwierdzić że to prawda: nie da się tego złożyć na UNO.