Skocz do zawartości

Tworzenie gier - #1 - Praca w game-dev'ie


Pomocna odpowiedź

Gwarantuję wielki hit tego tematu. Bo jak większość dziewczyn chce być dzisiaj influencerkami, tak chłopaki chcą być gwiazdami YouTube albo pisać gry😁.

Przepraszam za, dyskwalifikującą mnie, stereotypowość ról, a autora proszę o więcej.

Temat bardzo ciekawy, choć niektóre użyte terminy są dla mnie niezrozumiałe, to bardzo jestem ciekaw technicznej strony pisania współczesnych gier. Nie potrafię nijak sobie wyobrazić jak to jest robione. Moja wyobraźnia zatrzymała się na 25(?) rysunkach na sekundę w Bolku i Lolku😂.

Link to post
Share on other sites
(edytowany)
18 minut temu, SOYER napisał:

Temat bardzo ciekawy, choć niektóre użyte terminy są dla mnie niezrozumiałe, to bardzo jestem ciekaw technicznej strony pisania współczesnych gier.

Z tej sekcji są jeszcze 4 artykuły czekające w kolejce 😉 Jak nie rozumiesz jakiegoś terminu to śmiało pytaj, niektóre mogę rozjaśnić, bo wiadomo, co branża to inna terminologia, a tak to przynajmniej inni też skorzystają jak będą się zastanawiać co dane słowo tudzież wyrażenie znaczy.

Edytowano przez H1M4W4R1
Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dnia 13.03.2021 o 18:06, H1M4W4R1 napisał:

Hyper Casual'i

 

Dnia 13.03.2021 o 18:06, H1M4W4R1 napisał:

CTR (click-through-rate)

 

Dnia 13.03.2021 o 18:06, H1M4W4R1 napisał:

etapu CPI

 

Dnia 13.03.2021 o 18:06, H1M4W4R1 napisał:

NDA

🤔

  • Lubię! 1
Link to post
Share on other sites

Hyper Casual - połączenie słów Hyper i Casual w dosłownym tego wyrażenia znaczeniu 😉 Jest to gra, która jest skierowana do jak największej grupy odbiorców - ich pobrania są liczone w dziesiątkach - setkach milionów a przykłady to np. Join Clash 3D, czy Fun Race 3D. Dobre tytuły przez cały cykl swojego życia zarabiają około 10e6 USD 😉 

CTR - współczynnik określający ile użytkowników, którzy zobaczyli reklamę w nią kliknęło - w skrócie (kliknięcia)/(wyświetlenia). Zwykle wydawca wymaga współczynnika na poziomie 3-5% dla przyjaznych tytułów wartych wydania, wskaźnik 10-15% mają bardzo dobre gry.

CPI - określenie kosztu reklamy na jedną instalację. Jak wiemy opłacamy reklamy w Facebooku / Googlu. Mają określoną stawkę za 1000 kliknięć lub 1000 wyświetleń. Jednak nie każde kliknięcie / wyświetlenie skutkuje w instalacji - tutaj Facebook / Google automatycznie oblicza ten wskaźnik - jak wydamy 1 000$ na reklamę, która da nam 10 000 pobrań to nasze CPI wynosi 0.1$

NDA - umowa o zachowaniu poufności - takie RODO, tylko dużo bardziej bolesne w przypadku złamania 😉 

  • Lubię! 1
Link to post
Share on other sites

Ciekawy artykuł, tak jak Elvis wspomniał w którymś temacie, każdy kto miał styczność z programowaniem kiedyś łapie zajawkę na programowanie gier 🙂 Sam przez 2 lata pisałem coś jakby gropodobne. Najpierw w 2D, później jak natrafiłem na kanał na YT ThinMatrix to podłapałem temat OpenGL i biblioteki LWJGL dla Javy i wtedy zacząłem bardzo intensywnie uczyć się Javy, OpenGL, GLSL i różnych trików jakie można wycudować z GPU.

Przygoda skończyła się na zlepku ciekawych efektów, ale pozostanie niezapomniana. Nie zawsze szczęście wynika z osiągnięcia celu, czasem szczęściem jest sama podróż 🙂 

Gość z tego kanału kiedyś wrzucał naprawdę świetny kontent - wnikliwe tematy o których można było poczytać w zagranicznych książkach. Po 3 latach wydał swoją pierwszą grę na autorskim silniku, takie jakby MMORPG ale kompletnie koślawe i bez smaku. Nikt tego nie kupił, gra upadła.

Drugie podejście, kolejne kilka lat ale już z doświadczeniem, dalej autorski silnik w niskopoziomowym OpenGL, ale z planem i nieco węższym tematem. O dziwo udało mu się, gra do pobrania na Steamie. Sam kupiłem żeby odwdzięczyć się za świetne materiały na YT, ale gierka zrobiona naprawdę ładnie.

Teraz robi 3 grę ale to jak się uda to za kolejne kilak lat. Nie wygląda na milionera, więc chyba wniosek jest taki, że lepiej pracować u kogoś niż dziergać gry od podszewki w swoim warsztacie 😕 

 

Link to post
Share on other sites
  • Gieneq zmienił tytuł na: Tworzenie gier - #1 - Praca w game-dev'ie
Dnia 16.03.2021 o 20:23, H1M4W4R1 napisał:

Hyper Casual - połączenie słów Hyper i Casual w dosłownym tego wyrażenia znaczeniu 😉 Jest to gra, która jest skierowana do jak największej grupy odbiorców - ich pobrania są liczone w dziesiątkach - setkach milionów a przykłady to np. Join Clash 3D, czy Fun Race 3D. Dobre tytuły przez cały cykl swojego życia zarabiają około 10e6 USD 😉 

Ile wynosi cykl życia dobrego tytułu?

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Inari napisał:

Ile wynosi cykl życia dobrego tytułu?

To zależy - od kilku miesięcy do roku z kawałkiem. Wpływa na to całkiem sporo czynników... Możesz za przykład wziąć Among Us i Brawl Stars i zobaczyć jak wyglądały wykresy pobrań 😉 Bierzesz pod uwagę czas od gwałtownego wzrostu do gwałtownego spadku.

Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Na czym zarabiają darmowe gry? / Jak zarobić na darmowej grze? (free to play). Główny zarobek jest tutaj z ewentualnych mikropłatności czy są jakieś lepsze sposoby?

Edytowano przez Inari
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.