Skocz do zawartości

Druk 3d - jedna strona gorsza


Pomocna odpowiedź

Witam, mam problem z drukiem na drukarce ender3pro. A mianowicie zawsze jedna strona druku w konkretnym miejscu, niezaleznie od modelu lub uzytego slicera wychodzi gorszej jakości jak na załączonym zdjęciu. Ktoś ma jakis pomysł co jest nie tak?

IMG20210407083600.jpg

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Gaba napisał:

w konkretnym miejscu,

Masz na myśli konkretną wysokość wydruku? Bo ze zdjęcia ciężko to dokładnie wywnioskować. Jak drukujesz ten sam element w innym ustawieniu na stole to "psuje" się jego inna część?

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Treker napisał:

Masz na myśli konkretną wysokość wydruku? Bo ze zdjęcia ciężko to dokładnie wywnioskować. Jak drukujesz ten sam element w innym ustawieniu na stole to "psuje" się jego inna część?

Nie, chodzi o lewy dolny róg stołu, a nawet lewy dolny róg obszar nieważne jakiego modelu. Jak odwróciłam ten sam model to psuje w tym samym miejscu na stole.

W załącznik inny model i model zepsuty w tym samym miejscu na stole.IMG20210407104201.thumb.jpg.d23d3257e79c96274820f437a43114c6.jpgIMG20210407104207.thumb.jpg.2a4d3a798ff8a4a62a5b996326c8851d.jpg

IMG20210407104213.jpg

Nie ważne gdzie umieszczę model na stole, zawsze jest to lewy dolny róg modelu.

Link to post
Share on other sites

wygląda trochę na under extrusion przy szwie, sprawdź może ustawienia "z seam", wall order optimization, albo compensate wall overlap.

albo ewnetualnie to co zwykle sie robi dla under extrusion, niewielka zmiana współczynnika, zmniejszenie prędkości i zwiększenie temperatury.

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, polihedron napisał:

wygląda trochę na under extrusion przy szwie, sprawdź może ustawienia "z seam", wall order optimization, albo compensate wall overlap.

albo ewnetualnie to co zwykle sie robi dla under extrusion, niewielka zmiana współczynnika, zmniejszenie prędkości i zwiększenie temperatury.

 

wygląda to podczas druku troche jak by podawało w tym miejscu mniej filamentu, ale czemu tylko w tym?

IMG20210407153054.jpg

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Gaba napisał:

wygląda to podczas druku troche jak by podawało w tym miejscu mniej filamentu, ale czemu tylko w tym?

trudno zgadnąć, pokombinuj z ustawieniami szwu, albo optymalizacji ściany, zgaduję że używasz cura.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to pomoże, ale przed chwilą udało mi się uzyskać podobny efekt - przez pomyłkę wydrukowałem element z PLA ma ustawieniach PETG.

Link to post
Share on other sites
  • Gieneq zmienił tytuł na: Druk 3d - jedna strona gorsza
(edytowany)

A przewody tam przy przy chodzeniu są dobrze ułożone? kiedyś widziałem u kogoś podobne problemy i okazało się, że w niektórych pozycjach karetki przewody się odginały i powietrze dziwnie się odbijało powodując podobne defekty

Edytowano przez BananWszyscy
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, BananWszyscy napisał:

A przewody tam przy przy chodzeniu są dobrze ułożone? kiedyś widziałem u kogoś podobne problemy i okazało się, że w niektórych pozycjach karetki przewody się odginały i powietrze dziwnie się odbijało powodując podobne defekty

hm, co prawda czyściłam ostatnio wiatrak ale nie wiem, czy chodzi o te przewody? (zdjęcie w zał.)

IMG20210409110221.jpg

Dziś to już zgłupiałam, po zmianie seam w IdeaMaker na reflex corner, zmianie przyspieszenia, ustawienia jerk na 5, defekty z przedniej ściany znikły... ale pojawiły się na ściance bocznej o.0

IMG20210409081711.jpg

IMG20210409081707.jpg

Link to post
Share on other sites
(edytowany)

a jakie ustawienia masz?

który filament? firma, średnica filamentu z suwmiarki, temperatura? prędkości? retraction settings?

sprawdzałaś/kalibrowałaś extruder? W enderze ekstruder to chyba najczęściej wymieniany albo kalibrowany moduł.

Zaznacz sobie filament przy ekstruderze w odległości 100mm od wlotu i z menu drukarki wybierz dla ekstrudera 100mm przesunięcie filmentu, sprawdź ilość czy jest ok.

 

na yt jest sporo przewodników jak kalibrować, albo zrobić upgrade.

Alternatywnie sprawdź w Cura, albo Prusa Slicer (najnowszy ma profile dla endera) czy w zaawansowanych ustawieniach pozycja szwu: "Tył" i "Najbliższy" działa tak samo.

 

 

Edytowano przez polihedron
Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Jak włączasz chłodzenie to ładnie dmucha tam na dole? równomiernie?

Masz może jakąś zapasową dyszę taką samą jak ta?

 

edit. odczywko stół dobrze wypoziomowany nie? 😄

Edytowano przez BananWszyscy
Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.