Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Cześć wszystkim!
Miałbym prośbę o podpowiedź. zmagam się teraz z pracą inżynierską i jednym zadań jest wykonanie programu symulującego działanie płaskiego robota o kinematyce równoległej 5-R. Model kinematyki 5-R to takie coś, jak byś ktoś był ciekawy:https://www.youtube.com/watch?v=c6jG3WN4W8Y
Tak więc potrzebuję napisać aplikację pulpitową na windows z animacją 2D lub 3D, w której można by zmieniać parametry, typu wpisywanie kątów silnika. Chciałbym to zrobić w c++ lub c# w Visual Studia.
I moje pytanie jest, jakie narzędzia z Visual Studio byłyby do tego najlepsze? Co warto zainstalować i czego warto się nauczyć?
A może ktoś by doradził lepsze narzędzie?
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi!

Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś do prostych animacji (gry asteroidy – projekt na studiach) używałem Visual Studio, języka C++ z biblioteką SFML. Jest raczej prosta, w internecie było trochę przykładów.
Ciekawą alternatywą jest na pewno Qt, nawet na Forbocie jest kurs wprowadzający. Bibliotekę tę można również używać w środowisku Visual Studio, ale dedykowanym narzędziem jest QtCreator. Do tej biblioteki znajdziesz dużo różnych przykładów, na przykład tutaj są przykłady z animacjami 3D. Dokumentacja tej biblioteki jest moim zdaniem bardzo dobra.

  • Lubię! 1
Link to post
Share on other sites

Qt jest fajne. DirectX, OpenGL czy Vulkan wydają się naturalnym pomysłem, ale mogą stanowić poważne wyzwanie dla początkujących. Może game engine: https://godotengine.org czy https://unity.com ? Szczególnie w tym pierwszym łatwo się piszę. Na przykład już po dwóch wieczorach można mieć coś takiego:

https://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/21052-efemerydy-nasa/ 

Wiem, nie jest to VisualStudio i nie jest C++, ale... czy musi być?

Edytowano przez pmochocki
Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze dodam od siebie Processing - środowisko z bardzo niską barierą wejścia, napisałem w nim programik, który pokazywał "na żywo" pracę mojego ramienia (ale nie jest żadnym problemem, aby kąty zamiast ze sterownika pobierać z klawiatury :)) - wszystko zależy od tego, jak zaawansowana ma być to animacja, bo u mnie ramionami były odcinki i przegubami koła

Edytowano przez wn2001
  • Lubię! 1
Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Cześć,

poza wymienionymi narzędziami i bibliotekami można stworzyć symulację robota bezpośrednio w ROS (Robot Operating System). Symulacje takie są bardzo realistyczne bo symulują także fizykę poruszania się robota. Niestety jest to opcja tylko dla zaawansowanych użytkowników systemu ROS i jest chyba najtrudniejsza z wymienionych w tym wątku.

Pozdrawiam

  • Lubię! 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.