Skocz do zawartości

Ultimaker Cura drukowanie bez podpór


_LM_

Pomocna odpowiedź

Mając taki obiekt do wydrukowania

Fusion360_4HGpC3dZ9D.thumb.png.4d5a6d5579d94fe7eacf4209009e8bb0.png

W slicerze jest odwrócony na plecy

Ultimaker-Cura_WMUb8LoEUK.thumb.png.6745f86f5abd306c6700c56076876376.png

Zdarzyło się że mniejszy otwór miał być drukowany od środka w powietrzu. Czy jest możliwość zapobiegnięciu takiej sytuacji ale bez wstawiania podpór, może jakaś pojedyńcza warstwa zaślepiająca go?

Link do komentarza
Share on other sites

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Nie chcesz dawać supportów? Nie drukuje bez supportów? Nie możesz dać jakiegoś cylindrycznego supportu w tym miejscu?

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
10 minut temu, _LM_ napisał:

Zdarzyło się że mniejszy otwór miał być drukowany od środka w powietrzu. Czy jest możliwość zapobiegnięciu takiej sytuacji ale bez wstawiania podpór, może jakaś pojedyńcza warstwa zaślepiająca go?

Zaślepiasz go pojedynczą płaską warstwą - przykład w załączniku 😉 

Ew. przejrzyj instrukcje montażu VCore3 od RatRig'a, oni stosują tą samą technikę, by ułatwić drukowanie 😉 

Funnel.zip

Przed chwilą, ethanak napisał:

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Nie chcesz dawać supportów? Nie drukuje bez supportów? Nie możesz dać jakiegoś cylindrycznego supportu w tym miejscu?

Chodzi o czas i wygodę - brak konieczności ich usuwania. No i marnujesz mniej materiału...

Edytowano przez H1M4W4R1
  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

2 minuty temu, H1M4W4R1 napisał:

Zaślepiasz go pojedynczą płaską warstwą - przykład w załączniku 😉 

Z poziomu slicera czy fusiona? sorki za może głupie pytanie ale jak da się to zrobić w slicerze to byłoby mega

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Przed chwilą, _LM_ napisał:

Z poziomu slicera czy fusiona? sorki za może głupie pytanie ale jak da się to zrobić w slicerze to byłoby mega

Ja robię w Fusion'ie i  tak jest wygodniej - dajesz na taki otwór szkic i Join o grubości minus jeden warstwy w środku otworu 😉 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

4 minuty temu, ethanak napisał:

Nie możesz dać jakiegoś cylindrycznego supportu w tym miejscu?

W tym akurat mógłbym ale chodzi o sytuacje gdzie dziury są głębsze i czasem trudno jest wydłubać supporty. Chodzi o coś na kształt tego co pokazał @H1M4W4R1 tylko czy jest możliwe z poziomu slicera

Link do komentarza
Share on other sites

Przed chwilą, ethanak napisał:

A tej dodatkowej warstwy przypadkiem nie trzeba usuwać?

Trzeba, ale szarp się z podporami, które zostawiają niską jakość powierzchni, a tutaj po prostu bierzesz wiertarkę na max moc i walisz wiertłem 😛 Ew. młotek + wiertło. No i zrób to w głębokiej dziurze powiedzmy 6mm średnicy 50mm głębokości...

1 minutę temu, _LM_ napisał:

tylko czy jest możliwe z poziomu slicera

Z tego co mi wiadomo raczej nie.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
13 minut temu, H1M4W4R1 napisał:

szarp się z podporami, które zostawiają niską jakość powierzchni

Pojedyncza tuba? Takie coś można usunąć bez wiertarki i młotka 🙂 

Coś w tym stylu:

truba.thumb.png.0ecd9cb26e44542df7784589a08a8da9.png

Jeszcze można spróbować zaznaczyć "Make overhang printable" w Experimental, może wystarczy.

Edytowano przez ethanak
  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

W takim przypadku tak, teraz pomyśl, że ten otwór ma 6mm średnicy... I nagle podpora urwie się w połowie zamiast przy końcu 😛 Życzę udanego wyciągania reszty.

6 minut temu, ethanak napisał:

Takie coś można usunąć bez wiertarki i młotka

Zaślepiony otwór też można usunąć bez wiertarki i młotka, ale tutaj chodzi o ułatwianie życia, a nie o utrudnianie... Poza tym w 95% przypadków i tak poprawiam otwór wiertarką, bo zapominam uwzględnić skurczu materiału... Więc w moim przypadku wersja zaślepiona jest znacznie lepsza... Poza tym szybciej się drukuje... jakaś 3x większa prędkość dla mostów względem podpór robi swoje.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

No i otwory pod skosem z przykładu który wrzuciłeś. W sumie trochę kiepsko że w curze nieda się tego zrobić, trudno niema co wybrzydzać, przygotowanie tego w projekcie nie zajmuje aż tyle czasu. Dzięki za rady. 

Edytowano przez _LM_
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.