Skocz do zawartości

Jaką platformę opisać w kolejnej konstrukcji:  

162 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie ani nie widzisz wyników ankiety. Zaloguj się lub zarejestruj w ~20 sekund, aby zagłosować w ankiecie.

Pomocna odpowiedź

Obracanie głowy w prawo, spowodowane jest wpływem zakłóceń od silników napędzających gąsienice, na serwo.

Użyte w przekładniach Tamiya silniki - generują niezłe zakłócenia, aby je wyeliminować użyliśmy kondensatory 100 nF oraz ferrytowe pierścienie zamocowane na przewodach zasilających silniki.

Jak na poniższym zdjęciu.

f1%5B1%5D.jpg

Problem z zakłóceniami jest opanowany, ale na nowy filmik właśnie został dodany 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Trafiłem na tego robota przez wpis o konkursach. Nie rozumiem dlaczego trzecie miejsce. Estetyka to trobiazg,- ale przy jego działaniu i dokładnej publikacji. Robotów tego typu jest mniej, niż line followerów, więc czemu się tego nie promuje???

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ja mam takie pytanie związane z silniczkami FA-130. Czy można je zasilać odwrotnie niż jak to jest zalecane, tj. tam gdzie pisze '+' podłączyć '-' i vice versa? - Próbowałem tak robić, jednak nie wiem czy po dłuższej pracy nie dojdzie do jego uszkodzenia?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Każdy silnik dc możesz podłączyć odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

GrCu, silnik DC to w uproszczeniu zwinięty kawałek drutu (czyli cewka) przez który płynie prąd wytwarzając pole elektromagnetyczne. A to w którą stronę puścisz przez niego prąd zmienia jedynie zwrot pola magnetycznego powodując, że silnik kręci się w drugą stronę. Nie ma to żadnych skutków ubocznych.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Nie ma to żadnych skutków ubocznych.

Tylko w teorii, pamiętaj, że w większości silników są szczotki węglowe, które wycierają się gdy silnik pracuje. Jeśli silnik przez większość czasu obraca się w jednym kierunku to szczotki przybierają pewien kształt, przez to gdy później zmienisz obroty to szczotki zaczynają się szybciej zużywać bo mają kształt niejako nie w kierunku obrotu.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Niezależnie od tego w którą stronę podłączysz silnik i tak za pomocą sterownika możesz mu zmieniać kierunek przepływu prądu więc opisany przez ciebie problem nie jest spowodowany tylko samym podłączeniem silnika do wyjścia. Z resztą w swojej odpowiedzi nie chciałem niepotrzebnie mącić dlatego napisałem że to uproszczenie. Nawet tam nie wytłumaczyłem co ma cewka do prądu stałego więc chyba nie ma potrzeby czepiać się szczegółów. Jak ktoś będzie potrzebował więcej informacji to zawsze może doczytać dokładniej o silnikach.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Trafiłem na tego robota przez wpis o konkursach. Nie rozumiem dlaczego trzecie miejsce. Estetyka to trobiazg,- ale przy jego działaniu i dokładnej publikacji. Robotów tego typu jest mniej, niż line followerów, więc czemu się tego nie promuje???

Spokojnie - w najbliższym czasie opublikuję podobną konstrukcję ale wykonaną znacznie taniej. Na razie z pewnych względów nie dysponuje na tyle czasem, by spokojnie go opisać.

Budowa będzie opisana krok po kroku wraz z dokładnymi zdjęciami, montażem i oczywiście oprogramowaniem.

Nie ma to żadnych skutków ubocznych.

Tylko w teorii, pamiętaj, że w większości silników są szczotki węglowe, które wycierają się gdy silnik pracuje. Jeśli silnik przez większość czasu obraca się w jednym kierunku to szczotki przybierają pewien kształt, przez to gdy później zmienisz obroty to szczotki zaczynają się szybciej zużywać bo mają kształt niejako nie w kierunku obrotu.

Najczęściej przy zmianie obrotów (jeżeli silnik długo pracował w jednym kierunku) szczotka jak zauważył Sabre musi "doszlifować" się do komutatora. Często powoduje to iskrzenie i powstawanie niepotrzebnych zakłóceń. Stan idealny to taki w którym silnik ciągle obraca się w jednym kierunku lub tyle samo czasu w jednym jak i drugim kierunku.

Tym bardziej warto więc używać filtrów na zasilaniu silników.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przepraszam za odkop, ale interesują mnie właściwości podwozia tego robota. Mianowicie, czy da się tym jeździć po piachu? Ogólnie, jak te gąsienice będą się zachowywać przy zapiaszczeniu? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do tego napędu, z góry dzięki 😉 .

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...