Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
epsilon

Chillout

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Zdecydowanie odpal kwarc. Tutorial w moim podpisie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Dała mi tak solidnie w tyłek, że stwierdziłem, że każdą następną płytkę zamówię.

Ćwicz, ćwicz, ćwicz a nie zamawiaj wszystkiego 🙂 Bardziej skomplikowane płytki czasem dobrze zamówić, ale trzeba umieć tez robić chociażby jednostronne.

Robot ma dość duże możliwości, ale program rzeczywiście do poprawy. Gratuluję konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Kilka płytek już zrobiłem i wyszło całkiem nieźle, tylko ta się na mnie uwzięła.... Np. płytka czujników była z innej drukarki i wyszła o wiele lepiej 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Ćwicz, ćwicz, ćwicz

Ja bym powiedział

Inwestuj pieniądze, podchodź do net-poradników krytycznie, ćwicz

Bo nawet z przygotowanym super sprzętem można po tygodniu prób doznać urazu do podłości rzeczy martwych. Mi najlepsza jakość wychodziła w śmiesznych warunkach, kiedy robiłem odbitki na ksero w szkole a teraz, walczę o każdą ścieżke. Na szczęście i tak nie mam takich potrzeb na płytki i mogę sobie pozwolić ignorować ten syf.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A mi się udało dojść do 100% powtarzalności wyniku (pozytywnego oczywiście 😉 ) - Stara drukarka laserowa np. LaserJet 2100 jak w moim przypadku (nowe mają te wszystkie "mądre" optymalizacje rozprowadzania tonera, trzeba kombinować z oparami acetonu i takie tam), laminator Lervia KH4410 (bez żadnych przeróbek, na maks. temperaturze trzeba przepuścić płytkę ok. 15 razy, za każdym razem najlepiej pod nieco innym kątem) i czyściki do kształtek miedzianych zakupione w Leroy Merlin. Przy dokładnym przygotowaniu laminatu, nawet pady w rastrze 0,5 wychodzą bardzo dobrze. Inwestycja to około 100zł drukarka (nowy bęben i toner), 40zł laminator, 5zł czyściki (mam tę samą paczkę od dwóch lat).

Przykładowa podstawka dla dsPIC306010:

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ja chyba będę trawił tylko i wyłącznie płytki prototypowe, ewentualnie jakieś proste, typu czujników... Nie chciałbym się potem denerwować i tracić czas, że coś nie działa. Szczególnie, że następne płytki będą już w 100% SMD. Tak jest na dziś, a co wyjdzie z czasem to zobaczymy 😉

Poza tym oceniać/komentować/sugerować!

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Prezentuje się nieźle.

Co moim zdaniem można poprawić:

- Sensory-podobno ktiry są zdecydowanie lepsze. Do tego cena podobna, a wymiary i masa mniejsze.

- zbędna waga- laminat wystarcza w zupełności 1mm a nawet 0,6mm, zwłaszcza w przestrzennej konstrukcji. Komparatory chyba niepotrzebne-można podpiąć sensory pod ADC przy okazji sporo zwiększając rozdzielczość. Śruby stalowe możesz zastąpić plastikami.

- do połączenia z sensorami zamiast kabli dużo lepsza będzie taka taśma:

Montuję taką właśnie w moim lf(którego może niedługo opisze)

- może dało by radę upchnąć wszystko na jednej płytce, a nie piętrowo-pare gram mniej i niższa konstrukcja 🙂

- węższe, trochę większe i lżejsze koła

- sensory wydają się być zbyt nisko-mogą haczyć o nierówne podłoże

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ad 1. Sensory - Wybrałem CNY70, ponieważ miałem je za darmo - sample z Vishay'a, następnym razem będą to własnie KTIR'y

Ad 2. Komparatory zastosowałem specjalnie, żeby nie bawić się w tę całą autokalibrację jak można sobie pokręcić potencjometrem i odczytywać sygnały cyfrowe, takie było założenie, że ma to być jak najprostsza konstrukcja.

Ad 3. Skąd wziąć taką taśmę i jak łączyć nią układy?

Ad 6. Sensory musiały być tak nisko, bo czasem gubiły linie... O podłoże nie wadzą, natomiast właśnie przy czujnikach się okazało, że cała konstrukcja jest ok. 0.5mm krzywa, tzn. jeden skrajny czujnik jest troszkę wyżej niż drugi, nie wiem czym to jest spowodowane, najprawdopodobniej kołami.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Taśmy i złącza do nich możesz kupić tu http://www.tasmy-dvd.impelshop.com/

Prościej można jeszcze w ogóle bez komparatorów prosto pod wejścia i/o. Działa to bardzo dobrze z ktirami.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie czy kiedy załączasz zasilanie to lampka w kitrach świeci? 🙂😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@UP

Nie KTIRach tylko CNY70, nie lampka tylko dioda i tak, świeci - nie wyłączam ich w żaden sposób, gdy podpinam zasilanie zaświecają się diody. 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dodam, ze świeci w podczerwieni, więc gołym okiem tego Patryk614 nie zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...