Skocz do zawartości
Relativy

Napęd do minisumo

Pomocna odpowiedź

Relativy, ja również uważam, że 50:1 to najlepsze rozwiązanie. nadmiar momentu zawsze można ograniczyć wielkością kół.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Nie będę już zmieniał projektu, bo silniki raz za wolne (480obr)

a dwa za duże ciężkie i drogie w stosunku do pololu.

50:1 wystarczą zrobię koła gdzieś koło 2,5-3cm i powinno być ok.

Gąsienice obawiam się, będą miały za małą przyczepność ze względu na materiał oraz będą "stabilizować" nachylenie robota, a ma on trzeć przodem o podłogę.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

hungrydevil, i wyjdzie na to samo, co przy mniejszych kołach i silnikach z mniejszym przełożeniem - dodatkowo omijasz jeszcze straty w przekładni i możesz zrobić niższego robota.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bobby, są + i - ale ostatnie roboty GROM'u pokazały w praktyce, że 50:1 lepiej się sprawdzają od 30:1. Nie wiem bo nie liczyłem jakie są straty na poszczególnych przełożeniach ale przypuszczam, że różnica jest znikoma. Nam już przeszła zajafka na schodzenie z wysokością konstrukcji z 3 powodów:

-najlepsze roboty i tak maja czujniki przy podłożu więc nie ma możliwości zrobienia tak niskiego robota aby był niewykrywalny najniższy chyba jest Slim i nie czyni go to niewidzialnym,
-większe koła większa powierzchnia styku z podłożem,
-upychanie na siłę wszystkiego w jedną zwartą bryłę jest problemem przy awariach.

Co do środka ciężkości na pewno się go podnosi no ale zawsze jest coś za coś, przy ciężkich podwoziach np. ze stali, brązu lub ołowiu. Wyższa rama mniej wpływa na skuteczność robota.

Oczywiście to nie oznacza, że wszyscy powinni robić roboty na pololu o przełożeniu 50:1 bo jest więcej czynników, które wpływają na jakość robota.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Bobby, są + i - ale ostatnie roboty GROM'u pokazały w praktyce, że 50:1 lepiej się sprawdzają od 30:1

Inne roboty zaś w praktyce udowadniają, że jest przeciwnie, ale nie chcę wymieniać które bo nie wiem czy by sobie konstruktorzy tego życzyli. Jest tak wiele czynników, że nie można określić w 100% które silniki są lepsze.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...