Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Przy większości elementów nie ma podanych wartości - mamy wróżyć z fusów? Są na forum specjaliści, więc zaczekaj na ich odzew 🙂

Z rzeczy, które rzucają mi się w oczy - masz elektrolit pomiędzy AREF i nóżką GND, nóżka GND (28) nie jest podpięta do GND. Skoro korzystasz z ADC, to daj dławik np. 10uH szeregowo przed AVCC. Rezystory przy diodach LED trochę małe, będą za mocno świeciły (jak na mój gust).

Link to post
Share on other sites

przy stabilizatorze 100uF kondensatroa elektrolitycznego to za dużo, 10uF wystarczy

zasilanie AVCC dobrze jest puścić przez dławik, a GND od uC nie jest podłączone da masy

AREF też nie przez elektrolit tylko zwykły ceramiczny

REG od Sharpów nie przez elektrolit tylko zwykły ceramiczny 100nF

i polecam też dodać do każdego Sharpa na zasilanie elektrolit 47uF, bo ja o tym zapomniałem i miałem spore zakłócenia

  • Pomogłeś! 1
Link to post
Share on other sites

kondensatory pozmieniane dobrze, ale zasilanie przetwornika w ATmedze nadal jest nie tak

zobacz tutaj (jeden obraz zamiast 1k słów):

*tylko u siebie nie usuwaj tych kondensatorów przy VCC i GND bo je je mam tylko dalej na schemacie

AVCC tak jak masz przez dławik do 5V oraz przez kondensator do GND.

I GND ATmegi musisz podłączyć do elementu GND, czyli do masy całego układu.

Link to post
Share on other sites

prawie

przerysuj to u siebie i będzie idealnie, bo teraz u siebie zrobiłeś zwarcie AVCC z GND i nie dałeś tego kondensatora od AVCC do GND.

Teraz też zwróciłem uwagę: Powinno się dawać jeden kondensator filtrujący na każdą parę VCC-GND. W tej ATmedze są 3 takie pary, więc powinny być 3 kondensatory (już uwzględnione na schemacie wyżej).

Nie wiem też czy miałeś to na myśli ale masz Atmegę w obudowie SMD.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź🙂

Mam nadzieję, że teraz jest dobrze. mam tylko wątpliwość co zrobić z masą silników i reszty. Może jakiś większy elektrolit do aku i tam lączyć dwie masy? Albo silniki podłączyć do reszty bezpośrednio albo przez kondensator?

Link to post
Share on other sites

Z tą różnicą, że masę silnika dobrze chyba jest podłączyć jak najbliżej akku, a nie np. tuż przy nóżkach uC. Może jestem w błędzie, bo nie mam doświadczenia. Bazuję na tym, co przeczytałem tu na forum 😉

Link to post
Share on other sites

Wiecie może czy w eaglu są jakieś większe pady smd? Bo przewody akumulatora są dość grube nie zmieszczą się do standardowego goldpina. A nie chce też szukać grubych wierteł (np. 3mm). A właśnie jakie rezystory dać do pomiaru napięcia akumulatora? Proszę o łopatologiczny opis.

Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.