Lux Marzec 17, 2013 Udostępnij Marzec 17, 2013 Wybacz cudowną jakość, ale mam mało czasu, więc poprawki są w paincie 😉 Teraz jak wszystko poprawnie złożysz do kupy to powinno działać. Zastanów się jeszcze nad komunikacją z robotem... Może warto dodać jeden / dwa przyciski, które posłużą za prosty interface? Co do D1 - w twoim schemacie ochroniłaby elektronikę, ale C17 by i tak wyleciał w powietrze 😋 Po poprawie będzie działać i nic raczej nie eksploduje. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Marzec 18, 2013 Autor tematu Udostępnij Marzec 18, 2013 No jak teraz na to patrzę to widzę jaką głupotę zrobiłem, szczególnie z tym resetem. Dzięki wielkie wszystkim którzy się wypowiedzieli w temacie i mi pomogli 😉 W tym tygodniu, albo na początku kolejnego wstawię moje wypociny związane z PCB 😉 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Marzec 19, 2013 Udostępnij Marzec 19, 2013 Ja bym jeszcze wywalił kondensator stojący między szyną zasilania +5V a netem ZAS bo przez 100nF to procesor długo nie pociągnie 🙂 Na JP1 (i w większości podobnych przypadków) masy są dużo ważniejsze niż zasilanie. Dałbym co najmniej 2xGND bo jest to także potencjał odniesienia pomiarów analogowych. Najlepiej zrobić tak: dwa druty, oba podłączone do masy na płycie głównej. Jeden prowadzi masę "zasilaniową" i ten podłączamy do katod diodek LED na płytce czujników. Drugi prowadzi masę "pomiarową" (praktycznie bezprądową a więc i "bezbłędową") i ten trafia na emitery fototranzystorów. PB6 nie musi być podłączony do masy (choć może) więc jeśli nie masz co z nim zrobić, daj tam przycisk albo jeszcze jedną LED jak radzi Kolega - tego nigdy za wiele. Wyobraź sobie, że piszesz jakiś program, puszczasz robota po linii a ten wciąż wylatuje z toru. Po kilku próbach i bezpoduktywnym grzebaniu w kodzie nie wiesz już w końcu czy przy ostrym zakręcie czujniki nie widzą linii, czy gubisz/zamazujesz sobie gdzieś stan czujników, czy algorytm liczy jakieś bzdury czy może ustawianie PWM szwankuje. Mając przynajmniej kilka diod LED może zapalać je zupełnie bezkarnie w programie przy spełnieniu jakichś warunków i tą metodą w połączeniu np. z kręceniem filmu (lub baczną obserwacją) szybko wyczaisz co tam w środku procka się dzieje. Inaczej skazujesz się na zgadywanie, jasnowidztwo lub.. moduł Bluetooth 🙂 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 3, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 3, 2013 Tutaj wstawiam to co spróbowałem zrobić w związku z PCB. Niestety nie mam pojęcia jak ładnie połączyć te 2 pozostałe elementy. Mógłby ktoś pomóc? płytka.brd Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
zuczek Kwiecień 4, 2013 Udostępnij Kwiecień 4, 2013 Nie wydaje mi się że goldpiny z przelotką da się lutować na TOP i na BOTTOM 😃 Co do ścieżek to popraw tą idącą po prawej stronie (strona Bottom) . Po co ma tak wystawać. I nie rób też takich długich "zakrętów" 😋 . Nie chcę się już czepiać filtracji bo znów zostanę "zaatakowany" 😃 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Lux Kwiecień 4, 2013 Udostępnij Kwiecień 4, 2013 Hej! Wygląda nie najgorzej, ale wymaga jeszcze trochę pracy. 1. Masz bardzo dużo wolnego miejsca na płytce, pogrub ścieżki zasilania i te biegnące z mostka do złącz silników. 2. Co do połączeń, z którymi masz problem: ➡️ Zauważ, że nie rozmieszczasz elementów na płytce równomiernie tylko upychasz je w "gniazda". W takim układzie trudno się wykonuje połączenia. ➡️ Odsuń C5,7,10 i 11 lekko w prawo. Masz dużo miejsca. ➡️ Przesuń LED1 i LED2 na lewą krawędź płytki. Nie dość, że LED wymieszany z innymi elementami na środku PCB nie wygląda estetycznie, to jeszcze w twoim wypadku utrudnia prowadzenie ścieżek 😉 ➡️ Teraz prościej, prawda? 😃 ➡️ Jeśli nie, to zmień połączenia na .sch w taki sposób, żeby ścieżki się ze sobą nie przeplatały. Nie jest powiedziane, że nie wolno ci modyfikować schematu w czasie projektowania PCB, a może to znacząco ułatwić pracę. 3. Nie prowadź do jednego elementu ścieżek na dwóch warstwach. Do przewlekanych prowadź na BOTTOM a do SMD na TOP. Inaczej bardzo trudno ci będzie to polutować. Uwierz mi 😉 Lepiej zrobić już te parę(naście) przelotek więcej i nie bawić się w gimnastykowanie grotu lutownicy. 4. Odsuń trochę IDC od włącznika. Ta wtyczka jest na prawdę duża. 5. Nie używam nigdy kwadratowych przelotek, bo mają przykry zwyczaj odrywania się przy lutowaniu. Zmień je na oktagonalne. I upewnij się, że używasz średnicy przelotek, którą jesteś w stanie wywiercić. 6. Nie prowadź ścieżek tak blisko padów jak przy JP2. Nie musisz tego robić przy tak ogromnej ilości wolnej przestrzeni, więc nie utrudniaj sobie życia. Tyle znalazłem... Powodzenia! Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 4, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 4, 2013 Co do filtracji to masz na myśli odległość kondensatorów od układów? Starałem się je już dawać możliwie jak najbliżej lecz niestety często przeszkadzały w łączeniu innych elementów. [ Dodano: 04-04-2013, 20:56 ] Wprowadziłem kilka poprawek. Jak widać na rysunku w 2 miejscach koło nóżek uC przelotki nachodzą na ścieżki. Ma ktoś jakiś pomysł jak to poprawnie zrobić? Dodatkowo jeszcze jedna nóżka musi być podpięta do masy, lecz również nie wiem jak to zrobić. Pogrubianie ścieżek zostawię na sam koniec 😉 płytka.brd Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 5, 2013 Udostępnij Kwiecień 5, 2013 Chodzilo mi abys na linie Vcc Gnd dal elektrolita od 10uf do 47uF Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 6, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 6, 2013 Z tym PCB ktoś pomoże? Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 6, 2013 Udostępnij Kwiecień 6, 2013 Zrób nowe PCB bo na schemacie masz połączone ścieżki Za którymś razem wyjdzie dobrze. Nie stosuj tak blisko przelotek bo łączy Ci dwie ścieżki. To są bardzo małe odległości. Zmien kondensator przy odbiorniku TSOP bo jest on za duży jak na takie małe wartości. Daj taki jak przy uC. Jak eksportujesz schemat ustawiaj 300dpi abyśmy mogli przybliżyć go. Daj schemat to zrobię PCB jak będę miał czas. Albo jak coś to chociaż schemat poprawie bo wygląda... Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 6, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 6, 2013 Schemat jest w załączniku. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc 😉 Sam natomiast też jeszcze spróbuję coś zrobić. płytkaa.sch Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 6, 2013 Udostępnij Kwiecień 6, 2013 Łapaj Pan 🙂 Poprawiłem filtracje i małe drobiazgi takie jak: wielkości kondensatorów (które sprawdź czy w rzeczywistości rozstaw 2,54 jest odpowiedni dla twoich kondeków) nazwy pinów itp. Jako pracę domową otrzymujesz poprawienie nazw. Np jeśli jest pin PB0 to nazwij go PB0 a nie jakieś A1 czy CZ1 bo to jest bardzo zgubne. Za każdym razem musisz patrzeć gdzie jest np CZ1 🙂 PCB nie zrobiłem bo: nie miałem czasu i uważam że i tak dużo pomogłem 😉 Im więcej gotowców tym gorzej. Potem bez nich będziesz miał problemy. Tak więc do roboty i się nie śpiesz 🙂 Ja raz robiłem 10 razy PCB i okazało się, że pomieszało mi się TOP i BOTTOM. Od tamtej pory robię już mniej razy, ale się bardziej upewniam, czy wszystko jest ok. 🙂 Do dzieła 😉 A no i sam sprawdź czy babola nie zrobiłem w schemacie 😉 Tak teraz patrze i wydaje mi się że musisz nazwać wejście stabilizatora V+.Edit: Zobaczyłem że nie wyskakuje błąd przy próbie wpisania V+...w takim razie musisz tam w miejscach gdzie nie możesz zmienić nazwy zrobić jeszcze raz ścieżkę, wtedy połączy... a i daj V+ na wejście stabilizatora Obejrz: http://mirekk36.blogspot.com/2012/04/kurs-eagle-part-01.html i do ostatniego partu, w miarę możliwości 😉 Zobacz http://mirekk36.blogspot.com/2012/12/filtrowanie-zasilania-dlaczego-tak-wazne.html http://mirekk36.blogspot.com/2012/04/mikrokontroler-prawidowe-zasilanie.html płytkaa.sch Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 10, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 10, 2013 Jak to teraz wygląda? v2.sch Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 10, 2013 Udostępnij Kwiecień 10, 2013 I widzisz, da sie 🙂 Nie masz przelotki od VCC ISP gniazda. Spojrzysz to zobaczysz o co mi chodzi . Co do sciezek to nie jest zle. Teraz tylko kilka razy sie upewnij czy wszystko ok i do wytrawiania 😉 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
kimi9 Kwiecień 10, 2013 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 10, 2013 Tak tak... widzę 😉 przy ostatecznym przemieszczaniu elementów musiało mi to umknąć 🙂 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!