Skocz do zawartości

Sprzeciw wobec regulacjom dotyczącym quadrocopterów w USA


Pomocna odpowiedź

W zeszłym tygodniu grupa naukowców, nauczycieli i administratorów z 16 amerykańskich instytucji wyższego nauczania, m.in. Harvard, Duke i Stanford zgłosiła swój sprzeciw do niedawno wydanej przez AFL (Amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa) „Interpretation of the Special Rule for Model Aircraft” (Interpretację Specjalnej Zasady o Modelach Latających). Zrobili to wysyłając (przy pomocy doradców prawnych) 13 stronicowy list w odpowiedzi na prośbę FAL o publiczne komentarze.

Akademicy są niezadowoleni, ponieważ zakazy nakładane przez FAL utrudniają im wykorzystanie modeli w praktyce do nauczania i badań. Zasady dotyczące modeli latających nie pozwalają bowiem studentom na używanie np. quadrocopterów, czy innych im podobnych nisko latających dronów w celach odmiennych niż stricte hobbistycznych. Ci będący na uniwersytetach publicznych mogą zgłosić się do FAL po „Certificate of Waiver or Authorization” (Certyfikat Zrzeczenia lub Autoryzacji). Niektórzy starają się obejść te przepisy, testując swoje modele pod dachem, np. na salach gimnastycznych, nie wiadomo jednak, czy FAL nie zakwestionuje również tego sposobu tłumacząc się ograniczeniem wysokościowym.

Paul Voss, profesor z Smith College, pomysłodawca napisania listu proponuje zmianę przepisów tak, by na zezwolenie latania dronami nad terenem prywatnym pozwalała osoba tenże teren posiadająca. Oficjalne stanowisko FAL jest jednak przeciwko temu pomysłowi, gdyż wg. nich właściciele terenów prywatnych nie mają żadnej kontroli nad przestrzenią powietrzną powyżej ich nieruchomości.

Wychowawcy mają nadzieję, że FAL zmieni przepisy tak, by skupiały się nie na naukowcach, lecz na ludziach stwarzających rzeczywiste zagrożenie w przestrzeni powietrznej. Na razie jednak na ostateczną decyzję FAL przyjdzie trochę poczekać, gdyż poza wspomnianym listem na odpowiedź czeka również ok. 20 tys. innych zapytań w tej samej sprawie.

Autor newsa: Usharn

Źródło: http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/aerial-robots/scholars-say-no-to-faas-model-aircraft-regulations

Link to post
Share on other sites

greebqmaster, problemem jest opisanie tego w sposób, który jednoznacznie będzie definiował w przepisach niebezpieczne sytuacje.

Link to post
Share on other sites

Treker, rozumiem, mój błąd.

A propo tematu: Myślę, że nie ma co oczekiwać zbytniego przemyślenia sprawy przez coś takiego jak "Amerykańska Federalna Administracja" przed wprowadzeniem ustawy i tak potężny odzew na pewno zaowocuje sprecyzowaniem jej wymogów i ograniczeń.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.