Skocz do zawartości
Ven_64

[minisumo] Shinigami

Pomocna odpowiedź

Większość części wczoraj przyszła, czekam jeszcze na mostki z TME. Niestety upatrzone akumulatory(Redox 3s 700mAh 20C) były niedostępne, więc będę się musiał zadowolić Dualsky 3s 400mAh 35C 😥. Zdecydowałem się jednak na silniki 30:1HP. Z braku kasy kupiłem tymczasowo koła solarbotics. O których szkoda gadać.

Wprowadziłem poprawki do płytki dolnej i górnej. W dolnej poprawiłem obudowy kondensatorów - niektórych nie było w smd, a te które były w smd nie miały w opisie informacji o obudowie, wiec musiałem sprawdzić na żywo. Oddaliłem też trochę rezonator od silników, choć nadal jest blisko. Jest się czego bać? Może przylutuje po przeciwnej stronie płytki niż silniki... W górnej dodałem wspomniane rezystory podciągające do 3,3v i filtry RC dla tactów. Po poprawkach prezentują się one tak:

Górna:

Dolna:

W dolnej płytce napotkałem problem z masą przy mostku, a mianowicie chciałbym, aby masa rozlała się tak, jak zabazgrałem poniżej 😋

Czy da się to zrobić inaczej niż ręcznie kombinując ze ścieżkami?

Jeśli wszystko ok z płytkami to niedługo je zamówię. Padło na Satland, chyba Was tym specjalnie nie zaskoczyłem 😋 Ale po prostu tylko oni w normalnej cenie robią płytki z 2mm laminatu, którego potrzebuję na dolną, żeby mieć pewność, żę ścieżki nie pękną, czy cóś. Tylko ta zielona soldermaska 😥 - nie przepadam za tym kolorem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Fatalnie dobrane połączenia procesora. Piny z lewej procesora idą na prawo, te z prawej na lewo? Sensowniej byłoby już przesunąć procesor na prawo, a akcelerometr (?) dać po lewej od procesora.

Do tego słabo prowadzone ścieżki i praktycznie brak przelotek masy. To wszystko prowadzi do fatalnego prowadzenia masy w wielu miejscach.

Wystarczy spojrzeć na cztery piny na środku górnego L6205D. Główna masa do układu idzie przez wąski przesmyk i jedną przelotkę, a kondensatora w pobliżu nie uświadczysz...

PS. Najłatwiej piny połączyć robiąc rectangle na warstwie top. Proste i skuteczne. Nie ma automatycznego wypełnienia jak chcesz... chociaż teoretycznie zmieniając parametry polygon byłoby to możliwe, ale zrobienie szybko kilka prostokątów będzie dużo szybsze i masz nad tym większą kontrole.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ven_64 jak masz dolną płytkę PCB, to po lewej stronie przy dolnym otworze masz ścieżkę na warstwie TOP, która wystaje.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze ogólnie część ścieżek oraz elementów jest zbyt blisko krawędzi.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Rozlanie masy przy mostkach - w ustawieniach polygonu odznacz opcję "thermals"

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...