Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MasteR_PuppetS

PCB - "niezgrane" strony Top i Bottom.

Pomocna odpowiedź

Witam.

Jako, że pierwszy raz wykonuję płytkę, to mam pewne wątpliwości, czy to aby na pewno się uda (albo raczej, czy da się to jeszcze uratować, czy trzeba od nowa...)

Pierwszą sprawą są ścieżki przy mikrokontrolerze - czy nie są one zbyt wąskie?

Druga sprawa, to to, że w dolnej części płytki wyszły mi dość duże przesunięcia warstw względem siebie.

Przykładowe otwory:

1.

Top:

Bottom:

2.

Top:

Bottom:

Czy duza przestrzen miedzy sciezkami/padami, a poligonem masy umozliwia mi polutowanie elementow, tak aby wszystko dzialalo ?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A ja zapytam Ciebie jak wykonywałeś płytkę bo wytrawianie wyszło Ci mega dobrze. Zdradź sekret 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ścieżki przy Uc najlepiej sprawdzić przykładając go do płytki. Jeśli pady zgrywają się z wyprowadzeniami to ok.

Nie bardzo mogę dojrzeć te przykładowe otwory. Jeśli otwór z jednej i drugiej strony trafia w ten sam pad lub ścieżkę to powinno przejść, może trochę stracić na wyglądzie.

Gorzej jak środek padu z jednej strony wypada na innym padzie/ścieżce z drugiej. Można wtedy próbować nie wiercić prze środek, tylko gdzieś z boku padu. Jeśli z drugiej strony wypada w poligon masy to spokojnie można zdrapać część miedzi, ewentualnie odizolować ten kawałek od reszty poligonu (nacięcie miedzi nożykiem). Stworzymy w ten sposób "nowy" pad. "Nowy" pad połączyć z tym w który otwór miał trafić kawałkiem kynaru czy innym przewodem.

Czy się opłaca? Musisz sam ocenić. Co innego jeśli to prototyp a co innego jeśli docelowe urządzenie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Do nr 1: Niewielki otwór w górnym padzie z rzędy 5 padów po lewej stronie

nr 2: Przelotka, prawie na srodku obrazka.

Otwory sa troche mniejsze niz docelowo maja byc.

Na wygladzie moze stracic - to nie problem.

A jesli da sie to wykonac - to raczej warto, bo nie mam mozliwosci wykonania drugiej plytki w najblizszym czasie.

A jesli chodzi o proces wykonania - to raczej standardowy:

- oczyszczenie plytki

- wydruk na papierze kredowym z pierwszego lepszego pkt ksero (koszt 10 gr + 7gr wydruk A4)

- naniesienie laminarka

- wytrawienie w nadsiarczanie (temp. utrzymywana "na oko" - brak termometru)

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...