Skocz do zawartości
Magit

Linefollower, sterowanie kierunkiem jazdy za pomocą serwo

Pomocna odpowiedź

Witam,
robię linefollowera wykorzystując stary samochodzik oraz arduino.

Arduino będzie połacze z czujnikami i serwomechanizmem, które będzie sterowało kierunekiem jazdy pojazdu.

Dołączam fotke do tego połączenia...góra serwo będzie połączona z tyłrm samochodu (przyklejone bądź umocowane z góry).

I pytanie do Was 😃 Czy takie sterowanie kołem za pomocą serwo to dobre rozwiązanie?

Pozdrawiam

E: koło jednak zamienie na inne, bo to raczej nie spełni zadania..ale montaż tak samo by wyglądał także czekam na krytyke 😃

12167671_1105059486184808_761661489_n.thumb.jpg.47bbe45b1a00d9d9ae7b7d7c6adb39c3.jpg

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie załapałem idei. Zdjęcie pokazuje serwo z doczepionym czymś czarnym, ale czy to będzie piąte koło które ma skręcać całością, czy tylko jest to element przenoszący sterowanie na układ przednich kół skrętnych? Może wrzuć prosty rysunek wyjaśniający zasadę działania Twojego mechanizmu. Piąte koło na pewno jest złym pomysłem. Skręcanie kół przedniej osi serwem jest jak najbardziej OK, choć z uwagi na małe promienie skrętu tras LF (np. spotykane kąty proste lub w okolicach 90°) podwozie samochodowe może się nie sprawdzić. Na takim zakręcie na pewno "wyleci" z trasy i potem od algorytmu będzie zależało czy znajdzie ją ponownie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Przesyłam fotki samochodziku 😃

Te duże koła są napędzane silnikiem zasilanym przez baterie 3x1.5.

I z przodu chcę doczepić to serwo, które będzie kierowało kierunkiem. Tylko właśnie nie wiem, jak najlepiej tego dokonać 😃

Lepiej żeby zmieniać kierunek z przodu czy z tyłu? Bo wiadomo, że zmiana kierunku obrotu tych dużych kół to nie problem.

Myślałem np. żeby o takie koło dołączyć do serwa:

http://www.tme.eu/pl/details/fdpe-0501-1001/kola/colson/fdpe-0501-1001/

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Czy te tylne koła są na jednej wspólnej osi i kręcą się zawsze tak samo? Jeśli tak, to skręcanie takim pojazdem będzie bardzo trudne. Nieważne czy zrobisz jedno koło z przodu czy z tyłu - siła pochodząca od jego opony i skierowana poprzecznie do kierunku jazdy (a więc próbująca skręcić pojazd) będzie bezsensownie walczyła z siła prostującą tor jazdy pochodzącą od dwóch kół napędowych na wspólnej osi. Możesz zwiększyć tę siłę dociskając kółko skrętne poprzez przesunięcie środka ciężkości w jego stronę, ale odbędzie się to kosztem siły napędowej bo osłabnie trakcja i zwiększą się poślizgi kółek "silnikowych".

Reasumując: moim zdaniem układ trzech kółek z jednym skrętnym wymaga użycia przekładni różnicowej na kołach napędowych lub niezależnego i inteligentnego sterowania nimi.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...