Skocz do zawartości

komunikacja miedzy uC a innym urządzeniem

vaden

Pomocna odpowiedź

Witam. Musze przyznac jestem jeszcze zielony w elektnonice chociaż uczę sie mechatroniki ale potrzebuje pomocy i wyjaśnienia. W jaki sposób wysyłać dane np. miedzy mikrokontrolerami,np mam steronwnik silników i czujników i osobno płytkę z manipulatorem. Na jakie sposoby moge to podlaczyc. Prosze o linki do artykolów itp.

z góry dziekuję.

Musisz wiedzieć jakie są dane wyjściowe każdego z tych układów. Trochę więcej szczegółów by się przydało. Bo w jednym układzie sterującym masz na wyjściu poprostu napięcie na pinie, a w 2 jakiś sygnał kodowany itd itd....

Tak samo z sygnałami wejściowymi. Np najczęściej w układach sterujących silnikami wysyłamy pwm i na 2 pinach kierunek obrotu.

Co do twojego pytania to tak jak poprzednik za mało informacji jakie tam są interfejsy itp.

A tak ogólnie

to masz interfejs SPI - Serial Peripheral Interface.

Masz też TWI - Two Wire Interface ( odpowiednik I^2C Philips'oskiego )

i masz jeszcze 1 - Wire Interface

i jest też UART

tyle znam.

SPI - ten by był chyba najprostszy do zrozumienia a na początek

to - w AVR jest zaimplementowany sprzętowy Interfejs SPI więc wystarczy

ustawić odpowiednie bity w odpowiednich rejestrach by wysyłać dane.

Sprawa jest naprawdę prosta i łatwa do zrozumienia jeśli jesteś cierpliwy to

w niedługim czasie mam zamiar opublikować artykuł na temat SPI w AVR-ach postaram

sie w miarę możliwości prosto to opisać by początkujący zrozumieli.

Mało jest natomiast literatury polskiej na temat SPI ja korzystam do nauki ze stronki

angielskiej

http://www.avrbeginners.net/

Tam masz w dziale AVR Architecture ładnie opisane. Jak programujesz w C lub ASM to nie powinieneś mieć problemu ze zrozumieniem opisu.

Te interfejsy które wymieniłem to interfejsy szeregowe przynajmniej tak mi sie wydaje bo wysyłają dane bit po bicie.