Skocz do zawartości

[asm] Krótkie pytania odnośnie pisania programu w asemblerze


Pomocna odpowiedź

Obrazek do pytania 1

Jeżeli będę pisał jakiś kod w asemblerze to muszę tutaj umieścić nowy plik i dopiero się do niego odwoływać z main.c?

Jeżeli mam się odwoływać to jak? W jaki sposób?

Obrazek do pytania 2

Chcę zrobić zadanie z multipleksowaniem wyświetlacza 7-seg. Ma to być licznik 10000. Z tym, że teraz jak dodam po linijce

counter=0;

linijkę

P1++;

to już cyfra 9 przeskakuje na drugi wyświetlacz (ten od dziesiątek) i liczy tak: 9 0 1 2 3... 8

Jakim sposobem mam to dobrze zrobić?

Obrazek do pytania 3

Aha i włączaniem poszczególnych wyświetlaczy steruje port P1 dwubitowy. (na obrazku jest od przycisków ale to ten sam port jest do kluczy) Jak go uruchamiać by wyświetlał wszystkie moduły? Czy zrobić to poprzez bardzo szybkie przeskakiwanie stanów tak by oko ludzkie tego nie wychwyciło?

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Kody programów należy umieszczać przez narzędzie KOD (znajdziesz je w edytorze pod ikonką "<>"). Dzięki niemu składania programów jest automatycznie kolorowana, a wtedy wszystkim znacznie łatwiej analizować wklejone programy. Proszę to poprawić - z góry dziękuję za zrozumienie i pomoc przy utrzymaniu porządku na forum.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.