Skocz do zawartości

Dobór bezpiecznika do akumulatora


Edis200

Pomocna odpowiedź

Witam. Sprzęcik traktorek dziecięcy na Aku 6V 7Ah seryjnie bezpiecznik 10A. Zmieniłem Aku na 6V 14Ah ( mam 2 takie bo chciałem podpiąć 2 równolegle by mieć dużą pojemność tutaj finalnie 28Ah) I tutaj czy ten bezpiecznik nie powinien być większy ? po zmianie pojemności ? Ładowarka seryjna 6V 800mA . Mam wrażenie że nie doładowywany jest akumulator ...ale nie znam się na tyle by defacto to stwierdzić. Problem się pokazuje jak dziecko jedzie pod górkę ledwo się toczy ale jedzie , myślałem że zwiększę pojemność to zwiększę siłę rozruchu silniczków ale żadnej różnicy czy 7Ah czy 14Ah . Nie sprawdzałem silników bo na nic nie ma opisu czy 6 czy 6-12 V . Jeśli to 2 to pewnie przyczyną jest napięcie czy dobrze kminie ? 

Link do komentarza
Share on other sites

Pojemnosc nie ma nic do mocy...mozesz cala naczepe od tira zaladowac akumulatorami a moc jezdzika i tak zostanie bez zmian...ale za to zwiekszy sie czas dzialania...jesli teraz masz 14 zamiast 7 to teoretycznie czas jazdy bedzie dwa razy wiekszy...bezpiecznik zostaw jaki byl, nie trzeba go zmieniac

Link do komentarza
Share on other sites

3 minuty temu, Edis200 napisał:

2 Aku w szereg by puścić 12V przypuszczam że się nic nie powinno spalić aczkolwiek nie wiem 

Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana 😄 albo naprawia spalone urządzenia 💥 Skoro silnik i sterownik do niego jest przewidziany na 6V to podanie tam 12V albo uwali go od razu albo będzie to kwestią czasu. To na zdjęciu to bezpiecznik termiczny automatyczny, nie powinieneś go wymieniać. Jeśli będziesz łączył akumulatory równolegle to pamiętaj aby miały te same parametry pojemność jak i zużycie

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit