marcin24.07 Napisano Sierpień 16, 2011 Udostępnij Napisano Sierpień 16, 2011 Witam. Z góry przepraszam jeśli taki temat już był. Moją przygodę z programowaniem dopiero zaczynam i jestem na razie zielony z tego. Jestem modelarzem i chciałem zrobić napęd do rozjazdów i pomyślałem o serwach. Napisałem w bascomie taki program do zmiany kierunku zwrotnicy o pewien kąt: $regfile = "attiny2313.dat" $crystal = 11059200 Config Portd.5 = Output Config Portd.4 = Output Config Pind.0 = Input Config Pind.1 = Input Config Servos = 2 , Servo1 = Portd.4 , Servo2 = Portd.5 , Reload = 10 Enable Interrupts Servo(1) = 10 Servo(2) = 10 Do If Pind.0 = 0 Then Servo(1) = 10 Waitms 10 Servo(1) = 12 End If If Pind.1 = 0 Then Servo(2) = 10 Waitms 10 Servo(2) = 12 End If Loop End Problem polega na tym, że gdy podam pind.0=0 wtedy serwo(1) obróci się o pewien kąt i zostaje w tym pomożeniu dopóki pind.0=0 ale program się zagnieżdża i nie umiem już wykonać polecenia dla innych serw np. Pind.1=0. Bardzo proszę o pomoc jak to rozwiązać by po uruchomieniu np 4 serw mogłem włączyć kolejne. Pozdrawiam Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
piotreks-89 Sierpień 16, 2011 Udostępnij Sierpień 16, 2011 Witaj! Twój problem wydaje się być prosty. Masz zakłócenia na stykach. Proszę, ten program powinien działać. Jeśli nie pisz co jest nie tak 😉 $regfile = "2313def.dat" 'w BASCOM-ie Attiny2313 ma przypisany inny plik $crystal = 11059200 Config Portd.5 = Output Config Portd.4 = Output Config Pind.0 = Input Config Pind.1 = Input Config Servos = 2 , Servo1 = Portd.4 , Servo2 = Portd.5 , Reload = 10 Enable Interrupts Servo(1) = 10 Servo(2) = 10 Do Debounce Pind.0 , 0 , Stan1 , Sub 'Odkłócanie styków Debounce Pind.1 , 0 , Stan2 , Sub 'Odkłócanie styków Loop End Stan1: Servo(1) = 10 Waitms 10 Servo(1) = 12 Return Stan2: Servo(2) = 10 Waitms 10 Servo(2) = 12 Return 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...