Skocz do zawartości

Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam

Mam pewien dylemat, mianowicie posiadam serię starych książek o elektronice pt. "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz" są to 4 książki: - Układy (elektroniczne), Elementy, Układy scalone i Technika cyfrowa. Jako, że jestem zielony w tematach elektroniki to zacząłem dwie pierwsze części: układy i elementy, książki są naprawdę dobrze napisane pomimo swojego wieku +- 40 lat, czyta się je szybko a wiedza wchodzi do głowy i co najważniejsze zostaje tam 😉 Niestety nie mam pewności co do kolejnych części ( układy scalone i technika cyfrowa ) a dokładnie do ich aktualności. Rok wydania tych części to coś koło 1986. Technika idzie do przodu bardzo szybko a 30 lat to jednak długi okres. W miarę możliwości jeszcze dziś prześlę zdjęcia spisów treści, aby można było zobaczyć co jest tam omawiane. Jeśli ktoś mógłby mi doradzić czy jest sens w ogóle czytać te książki czy są po prostu nieaktualne i jeszcze jedno jak wspomniałem jestem początkujący a przygodę z robotyką mam zamiar zacząć od Arduino, czy na początku nauki w ogóle potrzebne mi będą wiadomości dotyczące układów scalonych czy techniki cyfrowej?

Pozdrawiam

Podstawy układów cyfrowych ( sposób działania, operacje na bramkach, oznaczenia itd. ) nadal są aktualne i poznanie ich się jak najbardziej przydaje.

Sama technika się "trochę" zmieniła i raczej nie będziesz używał dokładnie tych samych układów, ale tym się nie przejmuj.

Czytanie tych książek to może nie jest najszybsza droga do zbudowania robota, ale w wielu momentach robiąc własne konstrukcje będzie nieodzowna i jak nie chcesz skończyć na kopiowaniu schematów znalezionych na forum to siadaj do czytania.

• 2 tygodnie później...

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się