Skocz do zawartości

[Asm] Problem podczas programowania


Arkadiusz

Pomocna odpowiedź

Cześć! Próbuję programować mikrokontrolery AT89S4051 i mam problem podczas programowania go. Nie ukrywam, że jestem zielony w tym temacie.

Programuję go przez ISP za pomocą programatora Adama Dybkowskiego.

Problem jest tego rodzaju, że gdy programuje procka to na dolnym pasku programatora wyświetla się następujący komunikat:

"Write at addres 00000000 byte written: 75 byte read: FF"

Niemam pojęcia o co chodzi.

Proszę o pomoc!

Link do komentarza
Share on other sites

Możliwości jest kilka:

- zwarcia lub poprzerywane ścieżki/zimne luty na płytce programatora

- nieprawidłowe napięcie zasilania

- fuse bity ustawione na zewnętrzny kwarc

- przegrzany podczas lutowania procesor

Polecam sprawdzić wszystko w takiej kolejności jak podałem, znając życie chodzi o fusebity. Zakup drugiego procka i spróbuj zaprogramować - upewnij się jednak, że nie zmieniasz nic w fusebitach. Polecam program Avrdude z nakładką gui. Okno przed kliknięciem "execute" powinno wyglądać mniej więcej tak:

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Proponowany program nie posiada na liście AT89S4051 lecz zaczyna się od AT90S1200 w związku z tym nie mogę w dalszym ciągu go za programować. Jeśli chodzi o pozostałe uwagi to luty wporządku, napięcie 5V na Lm7805, a procesor na podstawce nigdy nielutowany. Takią samą informację otrzymuję gdy programuję At89C2051 jak i AT89S4051 przez com programatorem Pr89AT. W czym więc tkwi błąd?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber