Skocz do zawartości

[C] Problem początkującego STM32f103c6t8


ozi(pl)

Pomocna odpowiedź

Witam jestem laikiem a strasznie chciałbym się nauczyć programować hobbistycznie. Czy będzie tutaj na tyle miła duszyczka która pomoże wciągnąć się w programowanie na podstawie moich pytań?

Na początek chciałbym się upewnić o same zapisy bo czasem spotykam się z takimi zapisami w kodach ( sam przy pomocy kolegi uczę się niestety poprzez różnicę wiedzy on za szybko to robi i chaotycznie i mi ciężko zrozumieć)

co dokładnie znaczy ten zapis

RCC->APB2ENR|=RCC_APB2ENR_AFIOEN | RCC_APB2ENR_IOPAEN | RCC_APB2ENR_IOPBEN;

czy to oznacza, ze w rejestrze RCC status APB2ENR włączam GPIO oraz porty PA PB?

		GPIOA->CRL &= ~(GPIO_CRL_CNF7); //stawia 0 
		GPIOA->CRL |= GPIO_CRL_MODE7;   //stawia 1 

a to dobrze wykomentowałem?

wiem, ze te linijki działają ponieważ bawię się programowalnymi ledami - proste funkcje do zmian koloru, które sam klepałem. Nie jestem zaawansowanym programista a laikiem, który bawi sie od jakiegos czasu narazie prostymi funkcjami. tak samo jak mam uruchomic obsluge przycisku na porcie PB1 jest to ADC12_IN9/ TIM3_CH4(9) wyczytane z referance maunal.

tak samo bardzo bym prosił o poprawienie moich komentarzy konfiguracji bo tutaj pomagał mi też znajomy pomagał uruchamiac - skasował cały plik i w paru linijkach skonfigurował mi go a ja sam komentowałem

#include "stm32f10x.h"
void SystemInit (void)
{
 //konfiguracja 
RCC->CR|=RCC_CR_HSION; //wlaczenie kwarca, ktory jest wbudowany
RCC->CIR = 0x00000000; //zerowanie bitow
while(!(RCC->CR & RCC_CR_HSIRDY)); // czekanie kiedy wypelni sie HSI
RCC->CFGR|=RCC_CFGR_PLLMULL; //wlacznie plmulla 
RCC->CR|=RCC_CR_PLLON;
while(!(RCC->CR & RCC_CR_PLLRDY));

//wlacznie komunikacji usart oraz timerow
RCC->CFGR|=RCC_CFGR_PPRE1_DIV2;
RCC->APB1ENR|=RCC_APB1ENR_PWREN;
//rezerwacja pamieci flash
FLASH->ACR |= FLASH_ACR_PRFTBE; //flash w rejestre ACR wlacz jedynke bitu FlASH_ACR_PRFTBE