Skocz do zawartości

Zasilana bateryjnie lampa LED z przełącznikiem wstrząsowym

lichoniespi

Pomocna odpowiedź

Cześć, jeżeli chodzi o elektronikę to jestem raczej zielony, jak sama nazwa działu wskazuje. Jestem w trakcie nauki z kursów FORBOT-a, ale najlepiej uczę się poprzez praktykę i chcę skonstruować taki układ jak w tytule tematu.

Odniosłem już częściowy sukces, tj. umieściłem wszystko na płytce stykowej i zadziałało to nawet zgodnie z projektem który wykonałem na Falstadzie (http://tinyurl.com/yx3248az). Ale to jeszcze nie jest to co chciałbym osiągnąć.

Obecnie oparłem całość o układ NE555, ale z tego co wiem jest on stosunkowo prądożerny, a zależy mi na tym żeby całość była możliwie energooszczędna (ma być oparta na standardową baterie 9V).

Zastosowałem czujnik wstrząsu SW-420, który na wyjściu daje mi LOW kiedy wykryje wstrząs, a tak to cały czas jest HIGH. http://wiki.seeedstudio.com/Grove-Vibration_Sensor_SW-420/

Chciałbym uprościć ten układ aby był bardziej energooszczędny oraz żeby działał zgodnie z pierwotnym założeniem tj. Zapala się na uderzenie i gaśnie po kolejnym uderzeniu. Mam dostęp do wszystkich komponentów z zestawów startowych do kursów FORBOT-a. Cała masa rezystorów, diody, diody zenera, tranzystory, kondensatory oraz CD4069, CD4071, CD4081, LM311P, LM311. Oraz dwa czujniki wstrząsów:

https://elektroweb.pl/wstrzasplomienie/83-czujnik-wstrzasowy-bezkierunkowy-dokladny-801s-z-regulacja-.html (dodaje jego dokumentacje jako załącznik).

https://elektroweb.pl/wstrzasplomienie/72-czujnik-wstrzasowy-wibracji-ruchu-uderzenia-sw-420.html

Chciałbym poprosić o pomoc bardziej doświadczonych kolegów. Czy można ten układ uprościć i nie korzystać z NE555? Jak tak to prosiłbym o pomoc.

czujnik wstrza_sowy 801S.pdf

Edytowano przez lichoniespi

Cześć 🙂