Skocz do zawartości

Zasilanie drivera Mosfet


alicjusz

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich. Jestem troche 'zielony' w teorii Mosfetów stad moje pytanie.

Posiadam driver TC4452 o prądzie wyjściowym 13A. Proszę o wytłumaczenie co właściwie oznacza ta informacja 13A. Tzn rozumiem, że maksymalny prad wysterowania bramki Mosfetu to właśnie ta wielkość, że przez to mogę używać go do sterowania dużych napięć i prądów przy dużej częstotliwości PWM, ale jak ma się to do zasilania drivera? Według noty zakres napięć zasilania to 4,5 do 18V, powiedzmy, że u mnie to będzie 12V. A prąd? Nie będę wykorzystywał Mosfetu do maksimum, powiedzmy, że prąd maksymalny do wysterowania bramki to 1,5A, mi wystarczy czyli zasilacz 12V powiedzmy, że będzie 2A. Czy w tym przypadku muszę zmienić driver na inny o mniejszym prądzie? Czy muszę  sam w projekcie zredukować ten prąd, czy też Mosfet przy niższej  częstotliwości pwm nie pobierze większego prądu?

Oczywiście wiem, że ten prąd bierze się tylko z powodu ładowania pojemności bramki.

Proszę o wyjaśnienie tego zagadnienia.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

23 godziny temu, alicjusz napisał:

Czy w tym przypadku muszę zmienić driver na inny o mniejszym prądzie?

Na mniejszy na pewno nie, im więcej prądu może dostarczyć tym lepiej, nawet kiedy nie będzie konieczne wykorzystanie pełni możliwości. Najlepiej napisz chociaż co chcesz tym sterować to będzie łatwiej cokolwiek doradzić. To jaki prąd chwilowy może być konieczny zależy głównie od pojemności obciążenia i częstotliwości.