Skocz do zawartości

Płytka dla zielonego devOpsa w FPGA


lukezaa

Pomocna odpowiedź

Poszukuje płytki dla początkującego w układach FPGA. Ogólnie nie jestem totalnym laikiem w tematach IT i elektroniki. Z zawodu jestem devOpsem. Programuje w C/C++ i nodejs do tego basha i powershella używam do skryptów. Arduino i AVR też nie są mi obce. Hobbystycznie zajmowałem się elektroniką analogową i w technikum cyfrową (algebrą boola). Więc nie chce jakieś płytki która mnie szybko zamknie. Zasadniczo chciał bym na niej wykonać jeden projekt. Konwerter sygnału kompozytowego (NTSC/PAL) do RGB + Sync. Wiem z czym to się wiąże z dodatkowym dekoderem wizji. Widziałem już płytki takie dla FPGA na Aliexpress. Konwersją przestrzeni barw i downscalling ewentualnie. A potem pobawić się w jakieś custom CPU na niej w ramach nauki.

Domyślam się, że potrzebna była by mi płytka z RAMem jednak Mimas v2 wygląda jak by nie był już dłużej dostępny. Jaką inną płytkę byście mi polecili w jakimś dobrym supportem i bez pirackiego IDE.

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć,

podałeś trochę za mało szczegółów żeby udzielić Ci dokładnej odpowiedzi. Proponuję zacząć od producenta układów FPGA - jedni preferują układy FPGA Xilinx'a inii wolą Intela (obie firmy mają bardzo ciekawe układy), liczą się też Lattice (akurat ta firma ma ciekawe rozwiązania dla przetwarzanie wideo  i podłączania sensorów wizyjnych) no i ostatnio chińskie firmy jak np. "Gowin Semiconductors". Z wyborem sprzętowym wiąże się środowisko do syntezy: i tutaj dla Xilinx'a starsze ISE (np. dla Mimas'a o którym wspomniałeś - Spartan6) i nowsze Vivado, a dla Intela Quartus dla Gowin'a "Gowin EDA" (tutaj trzeba prosić firmę o licencję i jakoś to uzasadnić).

Akurat niedawno dostałem od dystrybutora firmy Gowin - polskiej firmy "Rutronik" ciekawy zestaw uruchomieniowy Gowin'a .Ich układy FPGA są ciekawe (i dużo tańsze od konkurencji), ale nie wiem jak jest z ich dostępnością w małej ilości egzemplarzy.