Skocz do zawartości

Programowanie w C, a C++

Kolin101

Pomocna odpowiedź

Witam. Jestem totalnym nowicjuszem w dziedzinie budowy robotów i ich programowania i mam pytanie. Czytałem że jednym z języków programowania robotów może być język C. I tu nasuwa się moje pytanie. Czy tak samo można programować je w C++ ? W C++ programuje już od ponad roku i wiem że jest to jakby "nowsza" wersja języka C ale jednak nie jest to już język C gdyż jest rozszerzony więc nie jestem pewien czy programuje sie identyczie czy jednak musze poczytac o tym starszym C ? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Jeśli znasz C++ łatwo będzie Ci przejść na C. Jest trochę drobnych różnic, ale ogólnie C++ to nadzbiór C. Więc wystarczy zrezygnować z klas, przestrzeni nazw, czy szablonów i program bez problemu skompiluje się w C.

Jak dla mnie główna różnica to konieczność deklarowania zmiennych na początku bloku oraz brak biblioteki STL.

Są za to kompilatory C++ na uC. Nie polecam, bo kod bywa bardzo długi, ale jak ktoś lubi C++ to można używać.

Jeśli masz pod ręką kompilator C++ na swój mikrokontroler, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby pisać właśnie w C++. Zaletą C jest tutaj głównie popularność, bo bez problemu znajdziesz kompilator C na praktycznie wszystko.

Są za to kompilatory C++ na uC. Nie polecam, bo kod bywa bardzo długi, ale jak ktoś lubi C++ to można używać.

Z tym się akurat nie zgodzę, długość kodu asemblerowego nie zależy od języka, tylko od programisty:) Jeśli zna się C++ na tyle, że ma się świadomość tego jak mniej więcej będzie wyglądał kod po skompilowaniu, to będzie wiadomo co się sprawdzi na uC a co nie. Nie wszystkie elementy dodane w C++ nadają się do programowania mikrokontrolerów, np. o szablonach i wspomnianym przez Ciebie STL można spokojnie zapomnieć, tak samo jak o całym mechanizmie wyjątków. Ale już takie rzeczy jak argumenty domyślne, przeciążanie funkcji (i operatorów) nie wprowadzają żadnego dodatkowego obciążenia.