Skocz do zawartości

Kontroler do ESC w celu utrzymania stałych obrotów silnika BLDC


Pomocna odpowiedź

Cześć! 

Dawno mnie tutaj nie było :). Wracam z projektem typowo modelarskim. 

Latam modelami samolotów na uwięzi. Do tej pory głównie spalinowymi, a teraz chciałbym spróbować elektrycznymi.

Problem jest następujący:

Przy lataniu na uwięzi nie możesz wpływać na aktualną moc silnika(wymagania zawodów). I tutaj pojawia sie problem, ponieważ przy stałej mocy chcesz latać możliwie najwolniej, jednak przy akrobacji chciałbyś mieć wiecej mocy na wznoszeniu, natomiast przy locie nurkowym tą moc chciałbyś ograniczyć, żeby model się nie rozpędzał. I tutaj wkracza moj regulator :). 

Głównym założeniem jest, aby było to jak najmniejsze i najlżejsze. Kilka gramów. 

Możliwe opcje są dwie. Jedna to pomiar aktualnego położenia modelu żyroskopem i reagowanie na to gazem, lub pomiar częstotliwości prądu 3 fazowego z ESC na silnik np. z jednego przewodu i próba utrzymania stałych obrotów silnika. Niestety, z żyroskopami nie bawiłem się do tej pory, a znowu do pomiaru EMF potrzebowałbym oscyloskopu, którego nie posiadam... 

Wydaje mi się, że pomiar czestotliwosci powinien być łatwiejszy, jednak nie wiem, czego się spodziewać w ramach sygnału EMF :). Jakiego napięcia? Przez transoptor spróbować to odebrać? 

 

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.