Skocz do zawartości

TouchGFX Potężna prosta biblioteka graficzna z STM32 Portowanie i budowanie aplikacji


tktofi

Pomocna odpowiedź

Witaj Teodor, obejrzałem oba twoje filmiki i wykonałem oba przykłady. Mam problem z XPT2046 jak po prawnie skalibrować dotyk. Czy mógłbyś pokazać  jak go skalibrować tak żeby zapamiętał te ustawienia i nie trzeba było tego robić za każdym razem po włączeniu zasilania.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Spojrzałem w kod - procedura kalibracji jest zaimplementowana. Należy tylko wywołać funkcje "DoCalibration(void)"  przed started całego programu. Brakuje jeszcze rysowania punktów kalibracyjnych w funkcji "CalibrationPoint"  możesz to do implementować za pomoca funkcji z sterownika wyświetlacza np. funkcji "ILI9341_fillRect". Popróbuj a jeśli sobie nie poradzisz no to wówczas jak znajdę czas powalczę z tym. 


Daj znać czy się udało, jeśli tak możesz zrobić np. fork do mojego repo a następnie pull requsta i wówczas połącze twojego commita z repozytorium. Powodzenia! 🙂

Edit: Doobra zaczołem się bawić
https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046
Naprawiłem procedurę kalibracji w tym przykładzie: 
https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046/tree/master/TouchGFXPortTo_ILI9341_XPT2046_basic_yt_tut2
Co dokładnie zrobiłem:
https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046/commit/ad036d5ee46771b119536c81179435e04e748ae4

Sprawdź ten przykład, powiem klasyke "No u mnie kalibracja już działa" 😄

Skalibrowane dane odczytaj np. UART'em lub debuggerem (po kalibracji) I przypisz te wartości w pliku XPT2046.c jako domyślne wartości w strukturze CalibrationData. Wówczas w funkcji "main" możesz zakomentować wywołanie funkcji DoCalibration ponieważ dane kalibracyjne będą już odpowiednie dla twojego wyświetlacza. (Mam nadzieje że mnie rozumiesz)

Edytowano przez tktofi
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Przede wszystkim dziękuję autorowi posta za szybką i konkretną odpowiedz. Tak w pliku XPT2046.c brakowało w funkcji CalibrationPoint --->ILI9341_DrawRectWithoutDMA().Teraz pojawia się punkt kalibracyjny a wyświetlacz prawidłowo reaguje na dotyk :).

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Rany.. dopiero znalazłem chwilkę żeby odpowiedzieć
Super że się udało pomóc 🙂 . Mogłem to do implementować sam od razu, jednak no nie było mi to potrzebne.. 😉 Powodzenia w realizacji dalszej części projektu! 😄 
Można wiedzieć co to będzie?😄 

Link do komentarza
Share on other sites

Treker
Ta treść została wynagrodzona przez moderatora!

TmK91 otrzymał odznakę: "Odkrywca (podanie odp. na własne pytanie)"

Ok, znalazłem rozwiązanie. Może komuś się przyda. Używam VSCode, a kod generuje przez stm32CubeMX. W pliku makefile w C_SOURCE zdefiniowałem: 

$(shell find -L lvgl/src -name "*.c") 

i jest ok. Nie wiem czemu nie chciało mi wyszukiwać plików biblioteki przez lvgl.mk jak to było pokazane w dokumentacji. Jako terminal używam Git Bash.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Tmk91 - u mnie działa
https://github.com/trteodor/stm32h747_disco_lvgl_bare_metal

Wywalenie HAL'a poprawiło odrobine wydajność 👍, dużo dała też flaga kompilacji O2

PS. 
To stworzone zostało na zasadzie ma działać - bazując nieco na HALu tak dla zabawy. Nie dopatruj się czytelności kodu 

Edytowano przez tktofi
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.