Popularny post tktofi Napisano Lipiec 5, 2021 Popularny post Udostępnij Napisano Lipiec 5, 2021 (edytowany) Witam cię czytelniku 😉 W ostatnim czasie nieco poznawałem TouchGFX'a i chciałem się podzielić tą wiedzą. Sam TouchGFX to bardzo ciekawa biblioteka graficzna umożliwiająca w prosty sposób tworzenie zaawansowanych aplikacji graficznych! Na mikrokontrolerach STM32, być może i nie tylko na nich. Przygotowane poradniki są w formie video. Portowanie oraz pierwsze uruchomienie, przykł. aplikacja: Budowanie aplikacji graficznej, dalsza samodzielna nauka: Zachęcam do konstruktywnej krytyki i korzystania z TouchGFX'a w waszych aplikacjach graficznych 😉 Powodzenia! 😄 Poza tym zapraszam na swój kanał YouTube, jest jest kilka innych ciekawych video, na temat mikrokontrolerów STM32: https://www.youtube.com/channel/UCxrIHwMzVPNEXI9Y7rj53ew Edytowano Lipiec 5, 2021 przez tktofi 3 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Treker (Damian Szymański) Lipiec 11, 2021 Udostępnij Lipiec 11, 2021 @tktofi wybacz opóźnienie, ale Twój wpis został ukryty przez filtr antyspamowy - już to naprawiłem i całość jest teraz widoczna publicznie. Przepraszam za zamieszanie 🙂 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Morris Październik 21, 2021 Udostępnij Październik 21, 2021 Witaj Teodor, obejrzałem oba twoje filmiki i wykonałem oba przykłady. Mam problem z XPT2046 jak po prawnie skalibrować dotyk. Czy mógłbyś pokazać jak go skalibrować tak żeby zapamiętał te ustawienia i nie trzeba było tego robić za każdym razem po włączeniu zasilania. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
tktofi Październik 21, 2021 Autor tematu Udostępnij Październik 21, 2021 (edytowany) Spojrzałem w kod - procedura kalibracji jest zaimplementowana. Należy tylko wywołać funkcje "DoCalibration(void)" przed started całego programu. Brakuje jeszcze rysowania punktów kalibracyjnych w funkcji "CalibrationPoint" możesz to do implementować za pomoca funkcji z sterownika wyświetlacza np. funkcji "ILI9341_fillRect". Popróbuj a jeśli sobie nie poradzisz no to wówczas jak znajdę czas powalczę z tym. Daj znać czy się udało, jeśli tak możesz zrobić np. fork do mojego repo a następnie pull requsta i wówczas połącze twojego commita z repozytorium. Powodzenia! 🙂 Edit: Doobra zaczołem się bawić https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046 Naprawiłem procedurę kalibracji w tym przykładzie: https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046/tree/master/TouchGFXPortTo_ILI9341_XPT2046_basic_yt_tut2 Co dokładnie zrobiłem: https://github.com/trteodor/TouchGFX_PortTo_STM32F407_ILI9341_XPT2046/commit/ad036d5ee46771b119536c81179435e04e748ae4 Sprawdź ten przykład, powiem klasyke "No u mnie kalibracja już działa" 😄 Skalibrowane dane odczytaj np. UART'em lub debuggerem (po kalibracji) I przypisz te wartości w pliku XPT2046.c jako domyślne wartości w strukturze CalibrationData. Wówczas w funkcji "main" możesz zakomentować wywołanie funkcji DoCalibration ponieważ dane kalibracyjne będą już odpowiednie dla twojego wyświetlacza. (Mam nadzieje że mnie rozumiesz) Edytowano Październik 21, 2021 przez tktofi 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Morris Październik 22, 2021 Udostępnij Październik 22, 2021 Przede wszystkim dziękuję autorowi posta za szybką i konkretną odpowiedz. Tak w pliku XPT2046.c brakowało w funkcji CalibrationPoint --->ILI9341_DrawRectWithoutDMA().Teraz pojawia się punkt kalibracyjny a wyświetlacz prawidłowo reaguje na dotyk :). 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
tktofi Październik 23, 2021 Autor tematu Udostępnij Październik 23, 2021 Rany.. dopiero znalazłem chwilkę żeby odpowiedzieć Super że się udało pomóc 🙂 . Mogłem to do implementować sam od razu, jednak no nie było mi to potrzebne.. 😉 Powodzenia w realizacji dalszej części projektu! 😄 Można wiedzieć co to będzie?😄 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
TmK91 Kwiecień 18, 2023 Udostępnij Kwiecień 18, 2023 Udało się komuś uruchomić lvgl z plikiem makefile? W terminalu ciągle wyświetla mi się undefined reference to `lv_init' 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
TmK91 Kwiecień 29, 2023 Udostępnij Kwiecień 29, 2023 Ta treść została wynagrodzona przez moderatora! TmK91 otrzymał odznakę: "Odkrywca (podanie odp. na własne pytanie)" Ok, znalazłem rozwiązanie. Może komuś się przyda. Używam VSCode, a kod generuje przez stm32CubeMX. W pliku makefile w C_SOURCE zdefiniowałem: $(shell find -L lvgl/src -name "*.c") i jest ok. Nie wiem czemu nie chciało mi wyszukiwać plików biblioteki przez lvgl.mk jak to było pokazane w dokumentacji. Jako terminal używam Git Bash. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
tktofi Kwiecień 29, 2023 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 29, 2023 (edytowany) Tmk91 - u mnie działa https://github.com/trteodor/stm32h747_disco_lvgl_bare_metal Wywalenie HAL'a poprawiło odrobine wydajność 👍, dużo dała też flaga kompilacji O2 PS. To stworzone zostało na zasadzie ma działać - bazując nieco na HALu tak dla zabawy. Nie dopatruj się czytelności kodu Edytowano Kwiecień 29, 2023 przez tktofi 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »