Skocz do zawartości

Brak ładowania akumulatora Li-Ion 36v od hulajnogi elektrycznej


Dudziu2

Pomocna odpowiedź

Witam. 
Jakiś czas temu „reanimowałem” baterię Li-Ion w hulajnodze elektrycznej Wispeed T855Pro. 
Bateria podzielona jest na 10 sekcji po 4 ogniwa = 40 ogniw. 
Jej napięcie to 36V. 
Jeden pin w połowie był urwany, przylutowałem go i mierząc multimetrem miałem pięć sekcji po 3,2V, a pozostałe pięć (te za urwanym pinem) miały poniżej 1V. 
Ładowarka nie wykrywała baterii i jej nie ładowała. 
Po zlutowaniu i powolnym naładowaniu druciarską metodą (za pomocą ładowarki od telefonu 5V, 2A) tych pięciu słabych sekcji, ładowarka wykryła baterię i naładowała ją. 
Hulajnoga ruszyła i jeździła jakiś czas, po czym znów przestała się ładować. 
Po wyjęciu i sprawdzeniu multimetrem okazało się, że na wyjściu bateria ma 2.1V zamiast 36V nominalnych. 
Sprawdziłem wszystkie sekcje i jak się okazuje, bateria jest naładowana, bo poszczególne mają 3,6V, a te najbliżej wyjścia nawet 3,9V. 
Mierzenie całej baterii między BC0, a B+ na wyjściu daje wynik 37,9V, natomiast na wyprowadzeniu między minusem(pack), a B+ już tylko 2.1V
Zastanawiam się co może być przyczyną.🤔 
Może te pierwsze są naładowane za bardzo i BMS odcina komunikację z pakietami? 
Tylko z tego, co wyczytałem nie działa w ten sposób, a jedynie reguluje ładowanie poszczególnych ogniw i odcina przy dużych rozbieżnościach.🤔
Z góry dziękuję za odpowiedź. 
Pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.