Skocz do zawartości

Czy biblioteka Hal dla stm32 umożliwia zapis ew. modyfikację całego portu


Dinosaurus

Pomocna odpowiedź

Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o programowanie STM32 ale mikrokontrolery programuję od lat (8051 w asemblerze oraz AVR w C). Teraz próbuję opanować STM32. Poznając nowy mikrokontroler zauważyłem że nigdzie w kodach przykładowych nie używa się zapisu do portu ani modyfikacji całego portu choćby przez and lub or ale wszędzie poprzestaje się na zmianie stanu pojedyńczego pinu. Podejrzewam że to ma jakieś uzasadnienie ale jestem b. ciekaw jakie. Czy biblioteka HAL w ogóle umożliwia zapis do portu . Może ktoś zechce wyjaśnić. Z góry dziękuję i pozdrawiam.   

Link do komentarza
Share on other sites

Dziękuję _LM_ za odpowiedź. Posiadam kurs STM32L4 w wersji książkowej. Czytałem ten rozdział kilka razy ale nic na ten temat nie zauważyłem. Wieczorem przeczytam ten rozdział jeszcze raz dla pewności że niczego nie przegapiłem . Dla pewności chcę uściślić. Chodzi mi o zapis podobny jak dla AVR to jest np. PORTB=0xFF a tu mogłoby być np. PORTB=0xFFFF . lub np, GPIO_PORTB=0xFFFF lub coś podobnego. Mam nadzieję że teraz lepiej wyjaśniłem o co mi chodzi. Pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

@Dinosaurus Jeśli wszystkie piny należą do tego samego portu, to możesz użyć kombinacji pinów w wywołaniu HAL_GPIO_WritePin, czyli przykładowo:

HAL_GPIO_WritePin(LED1_GPIO_Port, LED1_Pin | LED2_Pin, GPIO_PIN_SET);

Można nawet użyć coś na wzór PORTB |= 0xffff, czyli:

HAL_GPIO_WritePin(GPIOB, 0xffff, GPIO_PIN_SET);

 

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie