Skocz do zawartości

Zasilanie dla projektu opartego na Arduino uno

Radkosky

Pomocna odpowiedź

Witam, chciałbym prosić o radę w kwestii zasilania. Post ten zamieściłem również na jednej z grup na FB w celu zwiększenia prawdopodobieństwa na uzyskanie opinii. Jakimś cudem udało mi się napisać program. Podłączone mam wszystko tymczasowo tymi kabelkami - docelowo będzie lutowane i łączone za pomocą jakiś złączek. Zauważyłem że konstrukcja jest licha bo wystarczy szturchnąć jakiś kabelek i już np wyświetlacz przygasa.

Do postu załączam zdjęcie.

https://zapodaj.net/plik-VgqtOtITt6

https://zapodaj.net/plik-be3mgshf2W

Proszę się nie śmiać zrobiłem jak umiałem, nie jestem elektronikiem ani elektrykiem a to jest mój pierwszy projekt. Mam nadzieję, że mimo błędów i uproszczeń da się z tego schematu coś wywnioskować. Jest to urządzenie do rozrabiania i rozlewania mleka dla cieląt. Wykorzystam w nim: Arduino Uno, 2x czujnik przepłwu YFs201 5-24V, moduł przekaźników z optoizolacją, wyświetlacz I2C 20x4, termometr DS18B20, 6 przycisków. Po drugiej stronie przekaźników będą urządzenia (max 2500W jedno z nich), urządzenia będą włączane po kolei i nie ma sytuacji że 2 przekaźniki będą pracować w tym samym czasie.

Aktualnie wszystko jest zasilane:

Podczas pisania kodu z portu usb

Podczas testowania z zasilacza 12V 2A

Nie mniej jednak wszystkie "peryferia" zasilane są z pinów +5V i GND bezpośrednio z arduino. Zauważyłem, że podczas pomiaru przepływu cieczy wyświetlacz aż przygasa. Chciałem zatem zasilać przepływomierze osobnym zasilaniem. Poszperałem w necie i wykminiłem coś takiego. Zasilacz 12V 2A - VCC z tego zasilacza idzie bezpośrednio do czujników a GND jest zmostkowane z Arduino. Nie wiem czy to poprawnie. Natomiast wyświetlacz, przekaźniki i termometr w dalszym ciągu zasilane są z +5V w arduino.

Czy ma to sens? Czy można to zoptymalizować? Co radzicie? Nie mam doświadczenia 

Może ma ktoś chwilę czasu i chęci coś doradzić. Pozdrawiam

(edytowany)