Skocz do zawartości

Naprawa akumulatora do wiertarko wkrętarki ogniwa 18650

Gutron

Pomocna odpowiedź

Cześć jestem początkujący i chciałbym się dowiedzieć jeżeli mam 10 ogniw w akumulatorze od wiertarki w 6 z nich ma 3.8 V, następnie 2 kolejne mają 3.6 V a ostatnie 2 mają 0.4V. Rozumiem że te dwa ostatnie umarły. I teraz pytanie odzyskałem ogniwa również 18650 z innego aku. Jednakże one mają 3.4 V, czy mogę je bezpośrednio zgrzać z powrotem i jak podłącze akumulator to wszystkie 10 naładuje mi do tego samego poziomu ?

• Lubię! 1

Nie no tak się nie robi.

Po pierwsze sprawdź na jakiejś w miarę profesjonalnej ładowarce kondycję sprawnych ogniw (pojemność, Rw). Następnie  naładuj na fula do 4,2V, oraz pozostaw na tydzień aby dowiedzieć jaką mają upływność wewnętrzną izolatora. Nie powinno być mniej jak 4,18V. Im bliżej 4,2V po tygodniu leżakowania, tym lepsza kondycja ogniw. Teraz pytanie jak dobrać ogniwa w miejsce tych dwóch padniętych. Po pierwsze pomiar j.w. A następnie tworzenie tzw. zrównoważonego balansu. Czyli wybierasz 5 najlepszych ogniw z jednej baterii, oraz 5 najlepszych ogniw z innej baterii o podobnych parametrach. Przy czym nie zgrzewasz jak popadnie, tylko w jednym "P" wstawiasz ogniwa z dwóch różnych baterii. (nigdy nie z tej samej baterii). W "P" karosujesz ogniwa różnego pochodzenia. Kolejna sprawa, to parowanie ogniw w "P" Tutaj dobierasz tak kros, aby sumaryczna pojemność pomierzonych ogniw na każdym "S" była jak najbardziej zbliżona. 

15 godzin temu, Gutron napisał:

6 z nich ma 3.8 V, następnie 2 kolejne mają 3.6

Przy zgrzewaniu ogniw w "P" osobiście staram się nie przekraczać różnicy 50mV (0,05V) Najlepiej ażeby poziomy napięć były takie same.  Zbyt duża różnica napięcia w "P" doprowadzi do dużego prądu wyrównawczego. (zwarcia) Grozi to nawet pożarem.   

15 godzin temu, Gutron napisał:

czy mogę je bezpośrednio zgrzać z powrotem i jak podłącze akumulator to wszystkie 10 naładuje mi do tego samego poziomu ?