Skocz do zawartości

Dobranie osprzętu do robota + Arduino - kilka pytań

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry!

Jestem dość zielony w temacie, jakoś tydzień temu zacząłem się bawić z Arduino i jako pierwszy projekcik, chyba najpopularniejszy - zrobię sobie jeżdżącego robota 🙂 O ile z częścią programistyczną nie mam problemu to chciałbym dopytać osób doświadczonych, czy moje tutaj wyliczenia i sprzęt który mam dadzą radę. Postaram się wylistować wszystko dokładnie aby jak najmniej zająć Wam czasu.

- zasilanie - bateria 9V lub 12V - będzie podłączona do wejścia VIN (akceptuje 7-12V) w Arduino oraz do sterownika silnika

- sterownik silnika L293D - tu bez szału, wiem, że jest dość słaby ale wg noty katalogowej ma te 0.6A na jednym wyjściu a w skoku 1.2. Część logiczna może pracować na zasilaniu do ponad 30V więc tu byłoby git. 

- silnik z przekładnią 5V/180ma - niestety nie wiem czy te 180ma to bez obciążenia czy z, obstawiam jednak, że prąd przy ruszaniu będzie większy ale też jest to silnik z przekładnią więc może nie przekroczy tych 0.6A

Teraz pytania:

1. Czy takie zasilanie będzie wystarczające gdy podłączę równolegle do niego Arduino oraz silniki? Silniki oraz mostek napewno spowodują spadek napięcia, więc może zainwestować w bateryjkę 12V? Bo czytałem, że bawienie się w przetwornice to nienajlepszy pomysł dla takich projektów. 

2. Czy próbować jechać na tym sterowniku silnika? Czy jednak zainwestować w coś lepszego nawet do testu? Mam ich kilka, jeżeli się spali to czy może to wpłynąć na Arduino?

3. W dokumentacji wejścia VIN przeczytałem, że "it does not have reverse polarity protection". Jak rozumiem, możliwe jest wyjście z tego pinu prądu, co jest oczywiste bo może pracować w dwóch trybach. To może warto na wszelki wypadek wmontować diodę pomiędzy zasilanie a Arduino?

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowano przez Sheppard25

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony