YoMan Napisano 13 sierpnia Udostępnij Napisano 13 sierpnia (edytowany) Cześć, prosiłbym o podpowiedź. Wiem, że pomimo usypiania procka ADC może pozostawać w standby i należałoby go też uśpić. Skorzystałem z biblioteki megaTinyCore i użyłem: a. do uśpienia: ADCPowerOptions(LOW_LAT_OFF | PGA_AUTO_OFF | ADC_DISABLE); b. do wybudzenia: ADCPowerOptions(ADC_ENABLE); i to nie działa. Po wywołaniu pomiaru po każdej z powyższych komend, przykładowo: val = analogReadEnh(ADC_VDDDIV10); pin = analogReadEnh(sensor); w przypadku pkt a otrzymuję właściwy pomiar natomiast w przypadku b. dostaję błędne dane (jeżeli dobrze pamiętam -2100000.00). Spodziewałem się działania odwrotnego. Jestem bardzo początkujący zatem proszę o wyrozumiałość. Edytowano 13 sierpnia przez YoMan Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Santiago 31 sierpnia Udostępnij 31 sierpnia Są różne tryby uśpienia. Może nie wybrałeś ten odpowiedni. Najlepiej zrobić to z notą katalogową. Niedawno zakupilem attiny13 ale musze kupić programator. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
YoMan 3 września Autor tematu Udostępnij 3 września Z racji braku odpowiedzi musiałem męczyć inne fora, chatagpt, grzebać w bibliotece .... dla potomnych: u mnie ta metoda ADCPowerOptions(ADC_ENABLE); z biblioteki megaTinyCore po prostu nie chce działać. Zadziałały podstawy: ADC0.CTRLA |= ADC_ENABLE_bm; .... ADC0.CTRLA &= ~ADC_ENABLE_bm; BTW: ten procek się bardzo ładnie usypia <1µA 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
etet100 4 września Udostępnij 4 września Ciekawe. Oglądałem co robi ADCPowerOptions i tam jest w zasadzie dokładnie to samo. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...