Skocz do zawartości

Pytanie o projekt robota mobilnego z systemem wizyjnym

psujzgw

Pomocna odpowiedź

Witam, to mój pierwszy post na forum. Chciałbym zaprojektować robota mobilnego pozwalającego na rozpoznawanie pewnych obrazów i jakąś reakcje na nie. Jestem automatykiem ale miałem styczność z robotyką przemysłową i systemami wizyjnymi. I tu mam pytanie do Was, czy nie porywam się z "motyką na słońce" ? Nie mam doświadczenia z robotyką hobbystyczną ale znam się dobrze na programowaniu i sterowaniu, troche na mechanice ale kuleje w elektronice, szczególnie w projektowaniu obwodów. Ogólnie chciałbym po pracy wziąść się za projekt rozbudowanego robota, począwszy od fazy projektowania w solid edgu bądź autodesku, potem wykonianiu części mechanicznej, z dużą dawką nauki części elektronicznej skończywszy na oprogramowaniu robota czyli uP (arm ,atmega) i systemu wizyjnego. Teraz czy ma to sens ? zaczynać od dużego projektu ale pracując nad poszczególnymi fazami uczyć się ? Pytam bo macie doświadczenie którego mi brakuje i możecie podpowiedzieć 😃. A jeśli to ma sens to jakie macie pomysły na rozbudowe takiego robota, układ jezdny + system wizyjny + czujniki zbliżeniowe + sygnalizator dźwiękowy. Oczywiście całość połączyłbym z komputerem bezprzewodowo np za pomocą zigbee i napisał aplikację monitorującą robota.

Sens, ma ale pod warunkiem, że będziesz chciał przy okazji się czegoś nauczyć, a nie będziesz liczył na gotowce. Systemy wizyjne to nie jest łatwa sprawa, na początku możesz się pobawić na komputerze (bez budowy robota) zainteresuj się OpenCV lub czymś łatwiejszym:

https://www.forbot.pl/forum/topics20/jak-zbudowac-robota-z-kamera-vt3983.htm

Jeśli zobaczysz, że faktycznie Cie to zainteresowało zabierzesz się za robota.

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!