Skocz do zawartości

Problem z czujnikami w lf'ie


Grabki

Pomocna odpowiedź

Jestem w trakcie budowy swojego pierwszego linefollower'a i mam problem z czujnikami. Oto schemat:

Problem polega na tym, że pomiędzy lm339 a atmegą mam ciągle w okolicach 0.8V, zamiast 0 lub 5V. Jest tak niezależnie od położenia potencjometru. Czym to może być spowodowane?

Link do komentarza
Share on other sites

Schemat wydaje się być poprawny. Sprawdź kilka rzeczy, tj. czy zmienia się napięcie na potencjometrze i na odpowiednich nóżkach komparatora, weź multimetr i sprawdź czy wszystkie nóżki komparatora są poprawnie wlutowane i istnieją wszystkie połączenia zgodne ze schematem - VCC, GND, zmieniający się sygnał z czujników na wejściu komparatora, napięcie 'odniesienia' z potencjometru itp. Jest jeszcze mało prawdopodobna wersja, ale mimo wszystko warto sprawdzić czy komparatory nie zostały wlutowane odwrotnie 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Bez komentarza... wstyd się przyznać ale źle wlutowałem komparator - o jedną pozycję w lewo za daleko, i zabrakło dwóch nóżek po prawej, a po lewej były na warstwie polygon. Zmylił mnie jego kształt. Na niebiesko zaznaczyłem gdzie mam wlutowane skrajne lewe nóżki:

Takie coś to tylko ja mogę zrobić....

edit:

Tylko jak to wylutować? Kiedyś udało mi się atmegę8 wylutować z pomocą żyletki, a teraz niby powinno być łatwiej, ale męczyłem się godzine i niestety bez efektów ;/

Link do komentarza
Share on other sites

Jak masz zapasowy to delikatnie wytnij nóżki (żeby nie urwać ścieżek)

Potem nóżka po nóżce odlutujesz wszystkie.

Inna metoda to zalać całą stronę cyną / połączyć kawałkiem srebrzanki. Wtedy podgrzewając środek roztapiasz cynę na wszystkich nóżkach z jednej strony i możesz podważyć.

Oczywiście powinno to się robić gorącym powietrzem - z hot-air to 2min roboty.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

NAJTAŃSZYM sposobem jest wyciągnięcie pojedynczej linki z przewodu (np. z komputerowego "makaronu"), następnie przeciągnięcie jej pod układem wzdłuż osi (1-7 PIN) (wcześniej odessać cyny ile się da- odsysacz/plecionka).

Lutuje się drucik na jednym końcu poza układem- tak, aby nie trzeba było go trzymać.

Drugi koniec łapie się pęsetą, naciąga i nagrzewa lutownicą kolejno wyprowadzenia. Drucik próbujemy "przeciągnąć" pomiędzy drukiem a nóżkami układu. Osobiście w ten sposób wylutowałem m.in. wspomniane komparatory (bez uszkodzenia mechanicznego/elektrycznego układu).

Wady są takie, że drucik trzeba naciągać możliwie przy powierzchni płytki i lubią się zrywać.

Żyletka jest za bardzo elastyczna moim zdaniem do takich rzeczy. Używaj noża do tapet- łatwiej można kontrolować podginanie nóżek- niestety ta metoda znacznie częściej powoduje uszkodzenia druku z powodu zbyt dużych naprężeń.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.