Skocz do zawartości

Gąsienicowy robot wielozadaniowy, początkujący

Sh0t

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem początkującym, a nawet zielonym, lecz chciałbym to zmienić, a ja lubię stawiać duże korki więc postawiłem sobie zadanie budowy robota, oczywiście z pomocą to znajomych, to rodziny. Proszę o wszelkie sugestie i pomoce do tego projektu.

GĄSIENICOWY ROBOT WIELOZADANIOWY

Wyposażenie:

-Chwytak

-Kamera z latarką

-Kamera przednia

-Kamera tylnia

-Lampy dzienne i nocne

-Mikrofon

-Głośnik

-Poziom baterii

-Prędkościomierz

-Czujnik ruchu tylni, przedni, lewy prawy

-Czujnik temeratury

-Czujnik odległości

-Czujnik zasięgu

System:

-Automatyczny chwytak sterowany Servo

-Kamera z latarką, której obraz będzie widać na panelu sterującym lub komputerze, z diodami led (regulacja 3 stopnie ostrości)

-Kamera przednia i tylnia, umożliwiająca wiodczność podczas sterowania pojazdem, której obraz wyświetlany będzie na panelu sterującym lub komputerze

-Lampy dzienne i lampy nocne (mocnejsze), które posłużą lepszej widoczności

-Mikrofon, który będzie służył do otwarzania dźwięków na panelu sterującym lub komputerze

-Głośnik, który będzie połączony z mikrofonem sterującego i umożli wydawanie komunikatów. (To co mówi sterujący jest otwarzane przez głośnik w robocie)

-Poziom bateri, który będzie wyświetlany na panelu sterującym lub komputerze

-Prędkościomierz, prędkość będzie wyświetlana na panelu sterującym lub komputerze

-Czyjnik ruchu (tylni, przedni, lewy, prawy), który będzie pokazywał na panelu sterującym lub komputerze z której strony dobiega ruch.

-Czujnik temperatury, temperatura będzie wyświetlana na panelu sterującym lub komputerze

-Czujnik odległości

-Czujnik zasięgu (coś jak bateria, będzie wyświetlał stan zasięgu pomiedzy panelem sterującym lub komputerem, a robotem)

Elektronika i mechanika:

Tu mam pytania jakie silniki udźwignęły by te koła gąsienicowe, z jakąś dobrą prędkością.