Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Mam pytanie:

Czy poniższy schemat jest poprawny?

Znalazłem go na innym forum, tylko był pojedynczy,
a tu jest "podwójny" to znaczy do dwóch silniczków.

Chodzi mi o podłączenie baterii itp.

Jeśli nie jest poprawny proszę o wskazanie błędów.

Z góry dziękuje.

P.S.

Szukałem sam dużo, ale wszystkie były po rozdzielane, albo z różnymi układami scalonymi, a chciałem zrobić bez układów scalonych.

Aha...

A więc: poniższy jest poprawny?

(odwróciłem, żeby było jak w rdzennym schemacie)

Dziękuję za tą odpowiedź. Przepraszam za tak banalny błąd, ale jestem bardzo początkujący w elektronice.

Chodzi mi głównie o to, czy te dwa oddzielne schematy mogą być jakby połączone ze sobą.

Z góry dziękuję.

programistagd, w zasadzie też jestem początkujący, więc wiem co przechodzisz. Moja rada jest taka, żebyś nie zniechęcał się do układów scalonych. Na pewno będzie to szybszy i łatwiejszy montaż a jeśli się boisz, że takowy układ zepsujesz to musiałbyś być bardzo nie uważny. Gdy lutujesz z podstawką pod układ (koszt to około 20-50gr) nie musisz się bać, że przepalisz scalak. A oto schemat, wg którego ja robiłem swojego pierwszego robota na mostku l293dne:

Jeszcze raz, nie zniechęcaj się do układów scalonych, uważaj co z czym podłączasz i nie bój się, że coś zepsujesz 😉

PS. zanim mój zadział, powstały trzy projekty na płytce uniwersalnej ;d

Nie zniechęcam się do układów scalonych tylko:

-potrzeba 5V, a do tego potrzebny jest stabilizator (mam go, ale mój robot nie powinien być zbyt duży

-chcę zrobić robota bez płytki drukowanej

Nadal proszę o odpowiedź czy mój schemat jest poprawny.

Nie potrzebny Ci stabilizator, ja mój napędzam trzeba bateriami AAA i działa, a napięcie jest dużo mniejsze niż 5V. Druga sprawa to to, że nie musisz od razu robić płytki drukowanej, kup uniwersalną z otworkami i ścieżkami 😉

Sorry, źle się wyraziłem. Chodzi o to, że w ogóle ni planuję tego np. spawać itp.