Skocz do zawartości

FTL Gdańsk wyniki/dyskusja


Pomocna odpowiedź

Ad 1. Dobrze na następnych zawodach będzie większa trasa testowa. Myślę że taka 1x2 będzie ok??

Ad 2. Myślę, że da się zrobić przerwę ale nie 15 ale 10 min. Bo do tego czasu trzeba doliczyć jeszcze 2x liczba uczestników -1. Przy tej liczbie uczestników to 1 tura to ok 34 min + przerwa to jest mniej więcej 45 min. Jeśli będzie więcej uczestników(na co bardzo liczę w następnym roku).

Mam jeszcze pytanie: jak Oceniacie stopień trudności trasy eliminacyjnej i finałowej?? Wiem były schodki.

Link do komentarza
Share on other sites

Ad.1 mi się wydaje, że 1x2 jest już ok, przynajmniej można jakąś mini trasę tam wykonać.

Ad.3 - trasy.

Ja uważam, że eliminacyjna była w sam raz, a finałowa co widać po wynikach - trochę zbyt zawiła 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Trudność to jak dla mnie była minimalna, ba zerowa... 🙂

Polecam zrobienie o wiele trudniejszych tras.

Wogóle przydał by się podział na trzy kategorie. Szybkie z łatwymi trasami, precyzyjne z bardzo trudnymi trasami, mieszane no wiadomo średnia trasa.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Decado, moim zdaniem sztuka tworzenia LF polega właśnie na znalezieniu kompromisu między szybkością i dokładnością🙂 Nie problem zrobić "głupią" ścigałkę, ani superdokładnego ślimaka, problemem jest odpowiedni balans pomiędzy tymi opcjami

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Mhm, całkowicie się z toba zgadzam. Jednak jak widać po zawodach w gdańsku, przegubowce nie dawały rady na finałówce, mimo że była według mnie prosta.

Można zrobic bardzo szybkiego ale dokładnego robota, wystarczy dobry program, elektronika i napęd. Widziałem jakie cuda może zdziałać PID w LF 🙂.

Link do komentarza
Share on other sites

Zawody były całkiem przyjazne, miła atmosfera, można było pogadać z innymi uczestnikami, szkoda, że zająłem tylko 8 miejsce (prędkość w 2 przejeździe miałem ustawioną na 200 z 255), niestety przegapiłem (nie wiem jak to się stało) pierwszy przejazd, organizatorzy powiedzieli mi, że mogę pojechać go potem, jednak to potem było od razu po trzecim przejeździe, więc nawet nie zdążyłem stestować nowego programu (zakręty pod kątem prostym) i to okazało się, że to było złe.

Moim zdaniem zawody powinny być na prędkość, bez żadnych utrudnień typu kąty proste (tak jak w Japonii lub Hiszpanii 🙂 ), po prostu linia z zakrętami, nawet ze skrzyżowaniami (pod kątem prostym oczywiście), to chyba mają być wyścigi, czy nie mam racji?

Co do tych schodków - też się na nich zawieszałem, zatrzymałem się tylko przy pierwszym przejeździe, potem jakoś pod to podjechałem.

Ogólnie było bardzo fajnie, chyba znowu byłem najmłodszy 😃 Oby więcej takich zawodów.

Link do komentarza
Share on other sites

Tak trochę poza tematem, ale pomysł z kategoriami tras wydaje mi się bardzo ciekawy. Pozwalałby na większą "dowolność" w konstrukcjach, ktoś chciałby szybko (miałby np. odpowiedni napęd), może jechać szybko, ktoś woli wolniej, ale z bardziej zaawansowanym algorytmem (wcale nie uważam, że przy szybkich trasach algorytm nie może być zaawansowany, to tylko skrót myślowy), będzie mógł wolniej. Trzeba sprawdzić w praktyce.

Link do komentarza
Share on other sites

Według mnie trasy powinny stawać się coraz trudniejsze a nie coraz szybsze. Z tego powody iż jeżeli jest łatwa trasa to ktoś kto kupi sobie bardzo drogie szybkie i mocne silniki ma już prawie wygrane, za to jeżeli trasa była by trudniejsza uczestnicy mogli by się wykazać swoimi umiejętnościami programowania i konstruowania czyż nie...?

Link do komentarza
Share on other sites

Według mnie trasy powinny stawać się coraz trudniejsze a nie coraz szybsze. Z tego powody iż jeżeli jest łatwa trasa to ktoś kto kupi sobie bardzo drogie szybkie i mocne silniki ma już prawie wygrane, za to jeżeli trasa była by trudniejsza uczestnicy mogli by się wykazać swoimi umiejętnościami programowania i konstruowania czyż nie...?

Nie. Silniki tutaj mają niewiele wspólnego. Prawda jest taka, że nawet jeśli znajdziemy szybkie silniki to i tak możemy nie mieć szans, wydaje mi się, że organizatorzy takich imprez (oczywiście nie wszyscy) nigdy nie składali takich robotów i robią trudne trasy, a tak naprawdę dużo trudniej jest napisać dobry algorytm jadący z dużą prędkością po zwykłej trasie niż "obsługę" kątów prostych lub czegoś podobnego.

Link do komentarza
Share on other sites

No tutaj się z tobą nie zgodzę 😉. No przynajmniej nie do końca.

Jak wiesz sam buduje takie roboty, i dla mnie największym problemem jest właśnie zdobycie odpowiednio mocnych i szybkich silników. Algorytm owszem też jest trudny ale wystarczy odpowiednio sie pobawić. 10min temu skończyłem poprawiać algorytm do Akkarina, niema jeszcze PIDa ale już leździ o wiele lepiej niz na zawodach.

Po dodaniu PIDa Akkarin będzie śmigał że aż miło będzie 😉 i tutaj się pojawi problem... skąd ja mam wziąść odpowiednio mocne i szybkie silniki.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie. Silniki tutaj mają niewiele wspólnego. Prawda jest taka, że nawet jeśli znajdziemy szybkie silniki to i tak możemy nie mieć szans, wydaje mi się, że organizatorzy takich imprez (oczywiście nie wszyscy) nigdy nie składali takich robotów i robią trudne trasy, a tak naprawdę dużo trudniej jest napisać dobry algorytm jadący z dużą prędkością po zwykłej trasie niż "obsługę" kątów prostych lub czegoś podobnego.

Nie zgadzam się z tobą. Nawet jeśli na prostej trasie ktoś napisze dobry algorytm to i tak nie wygra jeżeli jego silniki będą słabe. Dlatego nadal uważam że lepiej nauczyś robota pokonywania tras o wyższym stopniu trudności. Nie mówie tu jedynie o 90[stopni] ale o ostrych zakrętach prawie nawrotach, o przerywanej lini, skrzyżowaniach pod kontem i wielu innych pomysłowych przeszkód.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.