Skocz do zawartości

Stm32F4 discovery, HAL, przetwornik DAC - gniazdo Jack

zbyhu

Pomocna odpowiedź

Gdzieś czytałem, że domyślnym wyjściem dla tego przetwornika, jest właśnie audio jack, ale co bym nie pokombinował to i tak zawsze wyjście sygnału mam na domyślnie ustawionym pinie PA4. Narazie jestem początkujący w programowaniu mikrokontrolerów, i ledwo ogarniam HAL, xd. Swój projekt zrobiłem bardzo prostym sposobem: jeden timer skonfigurowany tak aby działał z taką szybkością jak próbkowanie dźwięku, za każdym razem zmienia on wartość 12 bitową przetwornika:

HAL_DAC_SetValue(&hdac,DAC_CHANNEL_1,DAC_ALIGN_12B_R,POST_SAMPLE);
DAC->SWTRIGR|=DAC_SWTRIGR_SWTRIG1;
DecodeSample();
POST_SAMPLE=PRE_SAMPLE;
if (CHANNELS==CHANNEL_STEREO){IgnoreBytes(sizeof(PRE_SAMPLE));}

i drugi timer który jest do obsługi przycisków, oraz później może dodam jakiś wyświetlacz.

w pętli głównej programu mam zmienianie bufora danych, obsługa usb, oraz wczytywanie danych do bufora.

Więc gdybyś mi mógł to jakoś prościej wytłumaczyć to byłbym wdzięczny 🙂 .

The sound can be output in different ways through audio DAC:

– Using I2S protocol

– Using the STM32F4 DAC to analog input AIN1x of the CS43L22

– Using the microphone output directly via a low pass filter to analog input AIN4x of

the CS43L22

Musisz więc albo wysyłać dane przez I2S do zewnętrznego scalaka który jest DAC + wzmacniaczem albo używać wewnętrznego DAC żeby podawać sygnał na wejście AIN1x tego scalaka.

Zobacz schemat, ustaw odpowiedni pin, będzie działać.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay