Skocz do zawartości

STM32F303 problem z komunikacją

bigboss

Pomocna odpowiedź

Witam.

Jestem początkujący więc z góry proszę o łagodne potraktowanie.

Mam gotowy układ sterownika do z STM32 pracującym w sterowniku do drona Walkera Runner 250 Advance F3 SP Racing. Po zmianie konfiguracji w Betaflight Configurator układ zawiesił się i stracił komunikację z kompem.

Proszę o informację w jaki sposób zresetować układ żeby wgrać firmware jeszcze raz.

Próbowałem zewrzeć styk nRST do masy i na zwartym podłączyć ale nie przyniosło skutków.

Czy macie jakieś pomysły?

Proszę też o informację czy do aktualnego sterownika CP210x... jest konieczne wykonanie jeszcze jakiś operacji żeby chip STM32 stał się widoczny dla programu programującego. Próbowałem DfuSeDemo oraz UsbUpgradeTool.

dzięki

[ Dodano: 06-07-2018, 14:56 ]

dodaje zdjęcie układu:

Jak nie masz możliwości wgrać mu oprogramowania przez USB to możliwe że załatwiłeś bootloader.

Jeśli załatwiłeś bootloader to bez programatora do STM tego nie naprawisz, no i potrzebny byłby jeszcze ten bootloader żeby go wgrać - a tego możesz nigdzie nie znaleźć.

Jak standardowo wygląda zmiana oprogramowania w tej płytce i przy użyciu tego programu?

(edytowany)

Dzięki za odpowiedź. 

Wgrałem nowe oprogramowanie na STM32f303 przez programator ST link v2. Program ruszył i po zachowaniu kontrolera widzę że działa ale komunikacji przez USB dalej nie ma. Sterownik i port widzi poprawnie ale komunikacji zero. Spróbuje podłączyć się na "krótko" do STM-a jakimś kontrolerem USB.  

Jak macie jakieś pomysł jak z nie się skomunikować to piszcie. 

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie.

Po płytce widzę że USB jest bezpośrednio połączone z transceiverem uart<->USB. A skoro Ci go wykrywa to nie tutaj leży problem, a przynajmniej nie nie od strony USB.

Nie wiem jak u Ciebie z umiejętnością lutowania i czy posiadasz jakiegoś "UARTA na USB". Względnie przydałby się miernik z dobrymi igłami.